شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دولت

یار غار ترامپ متهم تبانی برای دولت خارجی شد!

"توماس جوزف باراک" معروف به تام باراک مشاور سابق دونالد ترامپ روز سه شنبه به وقت محلی از سوی دادستان های فدرال به تبانی برای کشور امارات متهم شد.

یار غار ترامپ متهم تبانی برای دولت خارجی شد!

به گزارش منیبان؛ از رسانه های آمریکایی، دادستان های فدرال، مشاور سابق ترامپ را به تبانی با دولت خارجی به منظور تأثیرگذاری بر مواضع سیاست خارجی واشنگتن و نیز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶  ترامپ متهم کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه اعلام کرد "توماس جوزف باراک" سرمایه دار ۷۴ ساله به فشارغیرقانونی به رییس جمهوری سابق آمریکا به عنوان عامل کشور امارات متهم است.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا این فرد متهم و متیو گریمز ۲۷ ساله  از آسپن کلرادو  و راشد سلطان رشید المالک الشاهی معروف به راشد المالک ۴۳ ساله و شهروند امارات متهم به توطئه برای اقدام عنوان عوامل امارات از آوریل ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۱۸ هستند. این دو نفر از وضعیت باراک به عنوان مشاور خارجی ارشد کمپین ترامپ  برای پیشبرد اهداف خود بهره برده اند.

این افراد متهم به تاثیرگذاری بر مواضع سیاست خارجی مبارزات انتخاباتی بصورت مخفی و با توصیه مقامات ارشد امارات هستند.

کیفرخواست هفت گانه ای امروز در دادگاه فدرال نیویورک در مورد تلاش های غیرقانونی متهمان برای پیشبرد منافع امارات متحده عربی در آمریکا به منظور هدایت مقامات ارشد امارات با نفوذ بر مواضع سیاست خارجی واشنگتن و مبارزات انتخاباتی یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گشوده شد.

طبق این دادخواست توماس باراک متهم شده مجوز لازم برای لابی‌گری خارجی را اخذ نکرده است.

به گزارش سی ان ان، بر اساس این اتهامات، باراک به طور مستقیم و غیرمستقیم با رهبران ارشد امارات در تماس بود و وی از الشاهی به عنوان "سلاح مخفی" خود برای پیشبرد برنامه سیاست خارجی در آمریکا نام برد.

سی ان ان می گوید در دادگاهی که روز سه شنبه خواستار بازداشت باراک شد، دادستان  گفت که سه روز پس از مصاحبه با عوامل فدرال در آوریل ۲۰۱۸ ، الشاهی از ایالات متحده فرار کرد و دیگر برنگشته است.

به نوشته نیویورک تایمز، دادستان های فدرال نزدیک به سه سال است که در حال تحقیق در مورد توماس جی باراک دوست نزدیک دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا هستند.

بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا  با شروع ژانویه ۲۰۱۷ ، باراک به طور غیررسمی به مقامات ارشد دولت ایالات متحده در مورد مسائل مربوط به سیاست خارجی واشنگتن در خاورمیانه مشاوره می داد.

بر پایه اتهامات مطرح شده، باراک همچنین به دنبال انتصاب در دولت ایالات متحده از جمله نقش فرستاده ویژه در خاورمیانه بود.

او بعنوان رئیس اجرایی یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهانی خدمت می کرد که دفتر مرکزی آن در لس آنجلس بود و گریمز در این شرکت استخدام شد و الشاهی به عنوان نماینده امارات فعالیت می کرد.

این افراد بر اساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا همچنین متهم هستند پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، بارها در جهت هدایت مقامات امارات برای تأثیرگذاری بر مواضع سیاست خارجی دولت جدید به نفع منافع امارات اقدام کردند.

خبرگزاری رویترز نویز نوشت توماس باراک ریاست کمیته تامین مالی مراسم تحلیف رئیس جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ را برعهده داشت.