شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اصولگرا#رئیسی
برخی جریانات اصولگرا منتقد دولت رئیسی می‌شوند
حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا:

برخی جریانات اصولگرا منتقد دولت رئیسی می‌شوند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در درازمدت بعد از استقرار دولت، امکان دارد برخی جریانات درون اصولگرایی به دلیل عدم تحقق مطالبات شان فاصله هایی را از دولت آقای رئیسی بگیرند و نظرات انتقادی خود را نسبت به دولت بیان کنند اما در کوتاه مدت این رویکرد را شاهد نخواهیم بود.

اعتمادآنلاین| انتخابات 1400 آرایش جدیدی را بر عرصه سیاسی کشور حاکم کرد. برخی معتقدند از دل تحولات پس از روی کار آمدن دولت جدید، شاهد شکل گیری جریان سوم خواهیم بود.

 

به گزارش نامه نیوز، حسین سبحانی نیا درباره آینده آرایش سیاسی کشور گفت: مسئولان دولت آقای رئیسی از مجموعه جریان انقلاب خواهند بود که درون جریان اصولگرایی تعریف می شود، پس اینکه جریان جدیدی را در مقابل جریان اصولگرا شاهد باشیم در وادی امر این اتفاق نمی افتد.

 

وی افزود: البته در درازمدت بعد از استقرار دولت، امکان دارد برخی جریانات درون اصولگرایی به دلیل عدم تحقق مطالبات شان فاصله هایی را از دولت آقای رئیسی بگیرند و نظرات انتقادی خود را نسبت به دولت بیان کنند اما در کوتاه مدت این رویکرد را شاهد نخواهیم بود.

 

فعال سیاسی اصولگرا درباره بازسازی تشکیلات اصلاح طلبان در کوتاه مدت اظهار کرد: به دلیل واگرایی هایی که اتفاق افتاده است، این مسئله در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. البته هر دو سال یک بار در کشور انتخابات برگزار می شود بنابراین اصلاح طلبان تلاش خواهند کرد با توجه به انتقادات صورت گرفته به آنها رویه شان را تغییر دهند تا در دراز مدت سرمایه اجتماعی شان احیا شود.

 

وی ادامه داد: امروز مردم باعث و بانی همه مشکلات کشور را اصلاح طلبان می دانند چرا که آنها حامی دولت مستقر هستند، پس تا زمانی که اصلاح طلبان بتوانند این ذهنیت عمومی را تغییر دهند زمان زیادی خواهد برد. هر چند اصلاح طلبان به عنوان یک جریان سیاسی منتقد به نقادی عملکرد دولت آقای رئیسی خواهند پرداخت، با این حال به نظر نمی آید در کوتاه مدت بتوانند نقش مهم و اثرگذاری را از خود در عرصه سیاسی کشور به نمایش بگذارند.

 

این فعال سیاسی درباره شکل گیری طیف منتقد دولت سیدابراهیم رئیسی از درون مجموعه اصولگرایی گفت: چنین امری بستگی به ترکیب کلی دولت و انتخاب مدیریت های میان دارد. به عبارت دیگر باید دید ترکیب مدیران دولت آینده چقدر می تواند جریان های اصولگرایی را شامل شود. اگر برخی جریان های مدعی احساس کنند آن طور که توقع و انتظار داشتند امکان حضورشان در حوزه مدیریت اجرایی دولت محقق نشده است به تدریج ممکن است به عنوان نقد عملکرد دولت اظهارنظر کنند. دولت آینده ترکیبی از مجموعه نیروهای توانمند و مقبولی باشد که در بدنه جریان انقلاب وجود دارد.

 

وی درباره شکل گیری جریان سوم در کشور بیان کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که جریان سوم خیلی کارساز و ماندگار نبوده است. حتی جریان اعتدال هم که بعد از سال 92 خود را مطرح کرد، نتوانست برای خودش استخوان بندی محکمی در عرصه سیاسی کشور ایجاد کند و در نهایت درون جریان اصلاحات حل شد.

 

سبحانی نیا گفت: در آینده هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اینکه یک جریان سومی با یک چارچوب تعریف شده، بتواند مقبولیتی برای خود در جامعه به دست آورد. بعید است شکل بگیرد و جایگاه محکمی پیدا کند.