شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#مهاجران#فرانسه

تشدید تدابیر امنیتی فرانسه و انگلیس برای مقابله با مهاجران


تشدید تدابیر امنیتی فرانسه و انگلیس برای مقابله با مهاجران

فرانسه و انگلیس موافقت کرده‌اند تا برای متوقف کردن قایق‌هایی که مهاجران را به سوی سواحل انگلیس حمل می‌کنند، همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه مشترکی در روز سه شنبه اعلام کردند: دو کشور موافقت کردند تا پلیس بیشتری را در سواحل فرانسه مستقر کنند تا قایق های حامل مهاجران غیرقانونی به سوی سواحل انگلیس را متوقف کنند.

 

بر اساس این گزارش، دو کشور همچنین موافقت کرده‌اند تا سرمایه گذاری بیشتری را در زمینه فناوری شناسایی و نظارت انجام دهند.

فرانسه تعداد پلیس ها در سواحل شمالی خود را دو برابر خواهد کرد. دولت فرانسه همچنین قصد دارد گشت های هوایی خود را برای شناسایی قایق های کوچک افزایش دهد تا مانع از عبور آنها از مسیرهای خطرناک شود.

بریتانیا نیز برای تامین مالی برنامه های مورد نظر فرانسه مشارکت خواهد کرد از جمله ایجاد و ساخت پناهگاه های بیشتر برای مهاجران در فرانسه.

آمارهای رسمی دولت فرانسه نشان می دهد تنها در روز دوشنبه بیش از 430 مهاجر غیرقانونی از جمله زنان و کودکان خردسال از طریق مسیر خطرناک موسوم به "کانال" خود را به سواحل انگلیس رسانده‌اند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8452 نفر با قایق های کوچک از این مسیر خطرناک عبور کرده‌اند که این رقم بیشتر از کل مهاجران در سال 2020 میلادی است.

انتهای پیام/