شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واشنگتن

پادشاه اردن در واشنگتن با چه کسانی دیدار کرد؟

کدخبر: 427645
اقتصاد نیوز : ​عبدالله دوم، پادشاه اردن سه شنبه در واشنگتن با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در مورد تحولات منطقه و مسئله فلسطین گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، به نقل از ایسنا، طبق بیانیه دیوان پادشاهی اردن، عبدالله دوم روز سه شنبه پس از ورود به واشنگتن با کامالا هریس در مورد راه‌های تقویت مشارکت استراتژیک و تحولات منطقه گفتگو کرد.

رویترز گزارش داد، در این دیدار پادشاه اردن بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای جلوگیری از درگیری جدید در اراضی فلسطین و همکاری با جامعه جهانی برای آغاز مجدد روند صلح بین فلسطین و اسرائیل که از سال ۲۰۱۴ به حالت تعلیق درآمده تأکید کرد.

وی همچنین با وزیر خارجه ایالات متحده دیدار کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ، آنتونی بلینکن بار دیگر بر تعهد شدید آمریکا به روابط استراتژیک آمریکا و اردن، از جمله حمایت ایالات متحده از پیشرفت اردن در رشد اقتصادی و اصلاحات ، تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: "دو طرف درباره تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند و بلینکن از رهبر پادشاه اردن در حمایت از ثبات ، صلح و رشد اقتصادی در منطقه تمجید کرد."

بلینکن و ملک عبدالله بار دیگر درخواست مشترک خود را برای تقویت مشارکت بین ایالات متحده و اردن اعلام کردند.

در دیدار با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز روابط استراتژیک بین اردن و ایالات متحده ، چشم انداز همکاری در زمینه‌های نظامی و امنیتی و آخرین تحولات منطقه بررسی شد.

روز دوشنبه، عبدالله دوم در واشنگتن با جو بایدن دیدار کرد و در طی آن در مورد تحولات فلسطین و روابط همکاری میان دو کشور گفتگو شد.

دیدار پادشاه اردن با بایدن اولین دیدار یک رهبر عرب از زمان ورود وی به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه است.