شهرخبر

مقایسه دی اس ۵ با آلفارومئو جولیتا + مشخصات

مشخصات فنی دی اس ۵ و آلفارومئو جولیتا در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خودرو مقایسه دی اس ۵ با آلفارومئو جولیتا + مشخصات

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، دی اس ۵ با آلفارومئو جولیتا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی دی اس ۵:

دی اس ۵، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ، کروز کنترل دارای محدود کننده‌ی سرعت ، سیستم پایش و هشدار نقاط کور ، سنسور باد تایر ، سنسور‌های پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب ، ترمز دستی الکترونیک اتوماتیک ، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک ، شوینده چراغ‌های جلو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به رینگ آلیاژی طرح الماس ۱۸ اینچ ، نوار‌های جانبی کروم ، لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم ، صندلی‌های جلو دارای گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی ، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سیستم ورود و استارت بدون سوییچ ، صفحه نمایش رنگی هدآپ ، سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا است.

معرفی آلفارومئو جولیتا:

آلفارومئو جولیتا، خودرویی ساخت کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

آلفارومئو

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی ، ۶ دنده اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به موتور توئین توربو با مجهز به سیستم مولتی ایر ، سیستم Microhybrid Start and Stop ، چراغ مه‌شکن جلو و عقب ، چراغ عقب LED ، شیشه بالابر one touch ، صندلی‌های تاشو ردیف عقب ، رینگ آلومینیومی ، ریموت کنترل ، صفحه نمایش اطلاعات خودرو ، روکش چرمی صندلی به همراه گرمکن ، آینه داخلی فتوکرومیک حساس به نور ، آینه‌های بیرونی برقی گرمکن‌دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما ، سنسور نور چراغ‌ها ، تنظیم خودکار چراغ‌ها با زاویه فرمان مجهز به زنون و LED و سیستم شستشو ، سیستم Blue&Me ، فرمان برقی تلسکوپی بشکن با روکش چرم با قابلیت تنظیم سیستم صوتی ، سنسور پارک ، تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما به صورت مجزا برای سرنشینان جلو ، ۵ ستاره ایمنی ، کروز کنترل ، رینگ ۱۸ اینچی به صورت سفارشی ، صفحه نمایشگر چند منظوره به صورت سفارشی است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان