شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان شمالی#تعداد#بارش
گفت‌وگو|

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی: تعداد زیادی از روستا‌های استان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال نیز نصف حجم بارش خود را از دست دادیم، گفت: تعداد زیادی از روستا‌های استان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.
 غلامرضا هوایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تامین آب شرب و کشاورزی در استان خراسان شمالی گفت: وضعیت کنونی تامین آب در استان خراسان شمالی شبیه سال‌های قبل از خشکسالی است. 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز نصف حجم بارش خود را از دست دادیم، افزود: تعداد زیادی از روستا‌های استان تنش آبی دارند  و آبرسانی به آنها با تانکر‌ها انجام می‌شود. 
 
 معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه با خشکسالی‌های پی در پی، چشمه‌ها کم آب و یا بی آب شده‌اند، تصریح کرد: برای رشته‌های قنات نیز مشکلاتی ایجاد شده است اما شرایط در حال مدیریت است و اوضاع طوری نیست که بحران گسترده‌ای از نظرظ کم آبی داشته باشیم. 

هوایی با اشاره به اقداماتی که برای رفع مشکل کم آبی در دستور کار قرار گرته اند، گفت: هرچند میزان آب سد‌ها کم شده است، اما آب کافی برای مصرف شرب شهرستان‌ها دارند. 

وی تاکید کرد: از چشمه‌ها، سدها، قنوات و هر منبع آبی دیگری که وجود دارد، برای روستا‌هایی که با مشکل کم آبی مواجه هستند آب منتقل می‌کنیم تا انشاالله بارش‌ها بهتر شود و سال آبی آینده پربارتر باشد. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: نزدیک ۸۰ درصد استان دارای شبکه آب سالم آشامیدنی است و در یکی دو سال آینده همه مناطق استان نیز به این شبکه متصل می‌شوند. 

 


انتهای پیام/