«علی محمد نمازی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط فعلی کشور اظهار کرد: هر معضل، مشکل و مسئله ای می تواند علل و عوامل متعدد و مختلفی داشته باشد و همچنین می تواند زائیده یک زمان طولانی باشد. از جمله مسائلی که در کشور با آن مواجه هستیم تغییرات اقلیمی است و یا شرایط اقلیمی و آب و هوایی که خیلی از آنها از دست مسئولین کشور خارج است. از قدیم گفته اند که یک سال هایی پر باران است و یک سال هایی خشکسالی است.

او افزود: خشکسالی اولیه ایران حدود 9 سال طول کشید و تا دو سال قبل ادامه داشت یعنی از سال 87 تا 97 ما حدود 9 سال خشکسالی داشتیم و کم کم همه ذخایر مصرف شد. همچنین دو سال پر باران داشتیم که با سیل مواجه شدیم اما از سال 99 با خشکسالی عجیب و غریبی مواجه شدیم که تقریبا در نیم قرن اخیر، این خشکسالی بی سابقه است. اینجا باید چکار کرد؟ باید همدلی و همفکری کنیم و امکانات حداقلی را هم جهت کرده تا بتوانیم به صورت عادلانه گره ای از کار مردم باز کنیم. اما شاهد روند و جریان برعکسی هستیم به جایی اینکه هم افزایی داشته باشیم و مکمل یکدیگر باشیم به هم کمک کنیم، یکدیگر را تضعیف می کنیم و دنبال مدرک پیدا کردن و محکوم کردن و مچ گیری هستیم. متاسفانه این مسئله نه تنها مشکلی از مردم را حل نمی کند بلکه بر مشکلات هم می افزاید و بعد آستانه تحمل مردم از بین می رود و اتفاقاتی که در خوزستان شاهد آن هستیم، به وقوع می پیوندد. 

نمازی تصریح کرد: باید یاد بگیریم در همه حال و شرایط هم افزایی داشته باشیم و مکمل یکدیگر باشیم، اهالی حکومت را می گویم نه ملت را، هر سه قوه، نهادها و مراکز انتظامی و نظامی باید بگویند که راهکار چیست. وقت پیروزی می بینیم که همه هستند و می‌گویند سهم من اینجا بیشتر بوده است ولی وقتی مشکل هست و شکست و معضل پیش می آید همه میدان را خالی می کنند و یک سیبل پیدا کردند به عنوان «دولت روحانی» و همه شروع کردند به کوبیدن.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اینکه همه فرار رو به جلو داشته باشند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و فرافکنی کنند و همه مشکلات را متوجه قوه مجریه و رئیس جمهور کنند این بی تقوایی و عدم شناخت از مسئولیت است. شاید چند روز مردم با شما همراه شوند و شعار بگویند اما آن طور نیست و نوبت خود شما هم خواهد رسید.  نزدیک 40 سال است که کم و زیاد کشور در تحریم است؛ کشور در یک جنگ طولانی مدت درگیر بوده و رشد بی رویه جمعیت و تراکم جمعیت و سوق دادن امکانات به سمت مدرسه سازی این هم یک بلایی بوده که از سر کشور رفع شده اما تحریم در جای خود باقی است و هر چه جلوتر آمدیم، شدت پیدا کرده است.

او تصریح کرد: مشکل را یک جاهایی دیگران به وجود آوردند و دولت می خواهد آن را حل کند. تنها قوه مجریه نمی تواند این مشکلات را حل کند همه نهادها باید هم افزایی، هم پوشانی و اقدامات مکمل داشته باشند و دنبال مقصر نگردیم و دنبال فرافکنی نباشیم. کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد.

نمازی در پایان گفت: به نظر می آید این مسیری که بعضی ها در پیش گرفتند و مجلس یازدهم هر روز مسئله ای مطرح کرده و می‌خواهند به حساب دولت برسد، این راه حل نیست. باید خیلی مراقب بود، من فضای کشور را حساس می دانم و اگر خدای ناکرده آتش روشن شود، تر و خشک با هم می سوزند. 7