ویروس وحشتناک دیگری از چین / این بار میمون انتقال دهنده است !

ویروس نادر B جان یک دامپزشک 53 را در پکن گرفت . بنا به گزارش رسانه های چینی چین دامپزشک در حال انجام تحقیقات در زمینه پرورش نژاد اولیه انسان بوده که به ویروس نادر B مبتلا شد و جانش را از دست داد .

به گزارش گروه ترجمه رکنا، این ویروس از میمون های ماکاک منتقل شده و عفونت شدیدی را بدن انسان ایجاد میکند که منجر به مرگ نیز می شود.

بنا بر گزارش های موجود انتقال این ویروس از میمون به انسان بسیار نادر است اما می تواند ایجاد عفونت شدید در بدن انسان کند که در نهایت دامپزشک چینی به این ویروس مبتلا شد و مرگش را رقم زد.

طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های عفونی این مرد در حال تحقیق بر زمینه پرورش نژاد اولیه انسانی نیز بوده است و روی دو میمون مرده کالبد شکافی می کرد اما یک ماه بعد از کالبد شکافی او دچار حالت تهوع وتب شدید شده و جان داد.

پس از کشف جسد و تحقیقات برای علت مرگ مشخص شد که در نمونه های خون و بزاق این دامپزشک ویروس B دیده شده که نشان داد در اثر ابتلا به این ویروس جانش را از دست داده است.

گفتنی است که این ویروس کشنده که در میمون های ماکاک است تمایل حمله به سیستم عصبی مرکزی و التهاب مغز را دارد و منجر به از دست دادن هوشیاری می شود و میزان مرگ و میر پس از ابتلا به ویروس 80 درصد است.

کارشناسان پس از اعلام مرگ این دامپزشک در یک نظریه اعلام کردند که این ویروس از طریق وجود خراش یا هنگام تشریح و یا گزش میمون منتقل می شود و اولین بار در سال 1997 یک محقق آمریکایی در نیویورک 6 هفته پس از آن که قطره آب دهان یک میمون به چشم محقق ریخته شد جان خود را از دست داد.

گفتنی است که کارشناسان چینی اعلام کردن که ویروس از یک انسان به انسان دیگر منتقل نمی شود و بعید است تا جهش یافته و بتواند از انسانی به انسان دیگر منتقل شود اما باید احتیاط لازم و اقدامات ایمنی رعایت شود و با این وجود کشف ویروس Bدر انسان نشان می دهد که این ویروس نیز می تواند یک تهدید مشترک انسان و حیوان باشد و مردم نیز باید ارتباط کمی با حیوانات در طبیعت داشته باشند.