شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا
بازار جهانی نگران چین

ریزش قیمت طلا با بهبود دلار/ پیش بینی ریزش قیمت مس

کدخبر: 427624
اقتصاد نیوز:شاخص دلار آمریکا در روز گذشته کمی سفت و محکم است و به بالاترین سطح 3.5 ماه رسید. این برای بازار طلا ضرر آور است.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه، با جهش ملایم از فشار فروش روز دوشنبه ، کمی بالاتر رفت. قیمت نقره اما  به پایین ترین سطح سه ماهه خود رسید. معامله گران طلا و نقره در اواخر این هفته ، در میان کمبود اخبار اساسی و مهم بازار ، در حال مشاهده بازارهای مهم خارج از بازار هستند. معاملات آتی طلای آگوست با 1.50 دلار افزایش در 1810.70 دلار و نقره سپتامبر کمکس با 0.179 دلار کاهش در 24965 دلار در هر اونس بود.

شاخص دلار آمریکا در روز گذشته کمی سفت و محکم است و  به بالاترین سطح 3.5 ماه رسید. این برای بازار طلا ضرر آور است. در همین حال ، قیمت نفت خام نایمکس پس از افت شدید و رسیدن به پایین ترین سطح پنج هفته ای در دوشنبه ، با یک جهش اصلاحی قاطع تر شده و در هر بشکه حدود 67.00 دلار معامله شد.

تحلیل گران اعتقاد دارند:با ادامه تسلط بر نرخ تورم و نرخ بهره در بازار ، بازار طلا در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است.با این حال به گفته یک شرکت سرمایه گذاری ، عدم اطمینان روزافزون در بازارهای مالی جهانی از این فلز گرانبها پشتیبانی می کند.

در آخرین پیش بینی فلزات گرانبها ، تحلیلگران در Haywood Research کمی چشم انداز خود را برای طلا و نقره تا سال 2021 افزایش دادند. این شرکت گفت که قیمت طلا اکنون به طور متوسط ​​سالانه حدود 1815 دلار است که 0.8 درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است. او افزود:"طلا همچنان یک محصول قابل انعطاف ، قابل اشتعال و با دوام و ذخیره ارزش است. ما معتقدیم که مجموعه فلزات گرانبها در یک روند صعودی طولانی مدت قرار دارد و تجزیه و تحلیل اخیر در پایین ترین سطح در مارس 2021 از این نظر پشتیبانی می کند.  بازده خزانه داری آمریکا در پایین ترین سطح خود از ابتدای سال. معامله شد. بازده واقعی که شامل تورم است ، زیر منفی یک درصد معامله شده است.

اما برخی دیگر از تحلیلگران متذکر شده اند که قیمت طلا در مقابل بازده اوراق قرضه واکنشی نشان نمی دهد چون شاخص دلار ایالات متحده در حال تقویت است. تحلیلگران در هیوود گفتند که بازارهای مالی در شرایط دشواری قرار دارند ، زیرا آنها نسبت به افزایش فشار تورم و تغییر انتظارات نرخ بهره واکنش نشان دادند. اگرچه نرخ تورم در حال افزایش است ، اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که تغییر نرخ بهره می تواند قبل از بهبودی رخ دهد.

در کنار بازار طلا پیش بینی نشان می دهد که تغییر پیش بینی های رشد جهانی و رشد عرضه ، قیمت مس را تا پایان سال به 8000 دلار در هر تن کاهش می دهد و قیمت ها ممکن است تا 7500 دلار در هر تن کاهش یابد. 

پیش بینی جدید در حالی است که قیمت مس 10 درصد نسبت به بالاترین میزان خود در ماه مه به بالای 10 هزار دلار در هر تن کاهش یافته است. قیمت  مس در بورس فلزات لندن در حال حاضر با قیمت 9343 دلار در هر تن معامله می شود. 

در این گزارش ، گفته شد یکی از بزرگترین عواملی که بر طلا سنگینی می کند تغییر انتظارات رشد به ویژه از چین است.

وی گفت: "اگرچه ارقام منتشر شده در این هفته نشان می دهد که رشد اقتصادی در چین در فصل دوم همچنان معقول و منطقی است ، اما در نیمه دوم سال به ویژه در بخش ساخت وسازهای مس مسحور شدید پیش می رود."

کلنسی افزود که اگرچه رشد جهانی همچنان پابرجاست ، اما برای جبران ضعف مورد انتظار در چین کافی نیست.