شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اماراتی

هشدار نهادهای حقوق بشری درباره در خطر بودن جان یک کنشگر اماراتی در زندان‌های آل‌نهیان


هشدار نهادهای حقوق بشری درباره در خطر بودن جان یک کنشگر اماراتی در زندان‌های آل‌نهیان

دو نهاد حقوق بشری با صدور بیانیه‌ای هشدار دادند که جان «احمد منصور» کنشگر حقوقی اماراتی زندانی در زندان‌های آل‌نهیان در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دو نهاد حقوقی «دیده‌بان حقوق بشر» و «مرکز حقوق بشری خلیج فارس» (مستقر در بیروت) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که احمد منصور فعال حقوقی امارات از داخل زندان نامه‌ای درباره شرایط بازداشتش نوشته و منتشر کرده که نشان می‌دهد وی در معرض «اقدامات انتقام‌جویانه» قرار دارد.

در این بیانیه‌ها تأکید شده که «نامه احمد منصور از داخل زندان درباره برخورد سخت و خشن با او در حین بازداشتش که رسانه‌های منطقه آن منعکس کرده‌اند، نشان می‌دهد که جان مدافع شاخص حقوق بشری امارات در معرض خطر اقدامات تلافی جویانه قرار دارد».

به گزارش روسیا الیوم، دو نهاد حقوق بشری از دولت امارات درخواست کردند که «هر چه سریعتر او را از زندان انفرادی منتقل کنند و به خانواده او اجازه ملاقات دهند تا از سلامتش اطمینان حاصل کنند».

«دیده‌بان حقوق بشر» و «مرکز حقوق بشری خلیج فارس» افزودند: «امارات این کنشگر اماراتی 51 ساله را در بیشتر دوران بازداشتش در سلول انفرادی نگه داشتند و او را از سایر زندانیان جدا کرده و از زمان حبسش در مارس 2917 تاکنون از یک تخت و تشک محروم کرده بودند».

دو نهاد مذکور حقوق بشری پیشتر هم در بیانیه‌ای حال احمد منصور را که اکنون بیش از چهار سال است در زندان انفرادی امارات محبوس است، وخیم اعلام کرده بودند.

دولت امارات ماه مارس 2017،‌ مهندس برق احمد منصور 51 ساله را به همراه 5 فعال دیگر به اتهام توهین به حکام امارات زندانی کردند. کنشگر حقوقی اماراتی در نهایت به 10 سال حبس و پرداخت 270 هزار دلار غرامت محکوم شد.

انتهای پیام