شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#پدافند هوایی#حلب

در حمله موشکی شامگاه دوشنبه؛

پدافند هوایی سوریه هفت موشک هدایت شونده اسرائیلی را منهدم کرد

پدافند هوایی سوریه هفت موشک هدایت شونده اسرائیلی را منهدم کرد

سامانه های پدافندی سوریه هفت فروند از موشکهای هدایت شونده ای را که از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شرقی حلب شلیک شده بود، منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دریاسالار «وادیم کولیت» معاون مرکز روسی «آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه» گفت: «جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه هشت موشک هدایت شونده را به جنوب شرقی حلب شلیک کردند که هفت فروند آنها توسط سامانه‌های پدافندی پانتسیر-اس و بوک-ام ۲ مستقر در سوریه منهدم شدند».

وی در ادامه افزود: «در ۱۹ ژوئیه، از ساعت ۲۳:۳۹ تا ۲۳:۵۱، چهار فروند جنگنده تاکتیکی اِف -۱۶ نیروی هوایی اسرائیل از طریق منطقه التنف تحت کنترل ایالات متحده وارد حریم هوایی سوریه شدند و با هشت موشک هدایت شونده به اهدافی در جنوب شرقی حلب حمله کردند».

به گفته معاون این مرکز، هفت فروند از این موشک‌ها توسط نیروهای پدافند هوایی سوریه با سامانه‌های پانتسیر-اس و بوک-ام ۲ ساخت روسیه منهدم شدند. وی گفت: «یک مرکز تحقیقاتی در روستای سفیرا در استان حلب بر اثر اصابت یک فروند موشک متحمل خسارت شد».

به گزارش مهر، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد که حوالی ساعت ۲۳:۳۷ دقیقه دوشنبه شب به وقت محلی دشمن صهیونیستی با انجام حمله هوایی به جنوب شرقی حلب قصد هدف قرار دادن مواضعی در منطقه السفیره را داشت که پدافند هوایی سوریه با موشک‌ها مقابله کرده و اکثر آنها را رهگیری و منهدم کرد.