به گزارش برنا، دیدار تکمیلی رقابت‌های جام جهانی شطرنج در سوچی روسیه پیگیری شد و پویا ایدنی نماینده شطرنج ایران به مصاف حریف خود رفت.

روز گذشته (دوشنبه)، سارا خادم الشریعه و محمد امین طباطبایی موفق شدند با شکست حریفان به دور چهارم جام جهانی شطرنج راه پیدا کنند. پویا ایدنی دیگر نماینده شطرنج ایران که موفق شده بود به دور سوم مسابقات جام جهانی راه پیدا کند در بازی اول از حریفش تساوی گرفت. در بازی دوم که شب گذشته پیگیری شد بازهم ملی پوش شطرنج ایران به تساوی رسید تا تکلیف صعود این ملی پوش در مسابقات تکمیلی مشخص شود.

ایدنی در بازی تکمیلی که امروز (سه‌شنبه) پیگیری شد مقابل سوپر استاد بزرگ روسی با ریتینگ ۲۷۰۶ به یک تساوی و یک پیروزی دست یافت تا این شطرنج باز ایران هم به مرحله چهام جام جهانی شطرنج صعود کند.

ایدنی در حالی حریف روس خود را حذف کرد که ملی پوش ایران با ریتنیگ ۲۶۱۴ در این مسابقات شرکت کرده است.

با این تفاسیر سه شطرنج باز ایران در مرحله چهارم جام جهانی شطرنج به مصاف حریفان خود خواهند رفت. طباطبایی باید در مرحله چهارم این رقابت‌ها با سوپر استاد بزرگ هندی مسابقه دهد. همچنین خادم الشریعه باید در یک هشتم نهایی جام جهانی شطرنج بانوان به مصاف حریف چینی رفته و ایدنی هم به مصاف یان کریشتف دودا ستاره سرشناس لهستانی خواهد رفت.