شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#دولت

رهبر مخالفین دولت بلاروس خواستار شد؛

آمریکا تحریم های بیشتری علیه رئیس جمهور بلاروس وضع کند

آمریکا تحریم های بیشتری علیه رئیس جمهور بلاروس وضع کند

رهبر مخالفین دولت بلاروس طی سخنانی خواستار وضع تحریم های بیشتر آمریکا علیه رئیس جمهور این کشور و شرکت های بلاروسی حامی وی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «سوتلانا تسیخانوسکایا» رهبر مخالفین دولت بلاروس طی سخنانی از دولت آمریکا درخواست کرد تا تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های بلاروسی فعال در زمینه تولید پتاس، محصولات نفتی، چوب و صنایع فولاد و همچنین «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس وضع کند.

بر اساس این گزارش، تسیخانوسکایا همچنین گفت که فهرستی از شرکت‌های بلاروسی که گروه‌های مخالف دولت این کشور به دنبال تحریم شدن آنها از سوی واشنگتن هستند را در جریان دیدار خود با مقامات وزارت خارجه آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور، به آنها ارائه داده است.

به گفته تسیخانوسکایا این شرکت‌ها حامی اصلی رئیس جمهور بلاروس و متحدین سیاسی وی محسوب می‌شوند.

از جمله شرکت‌های مد نظر تسیخانوسکایا، می‌توان به شرکت «بلاروسکالی» اشاره کرد که از جمله بزرگترین شرکت‌های تولید پتاس در این کشور محسوب می‌شود.

به گفته رهبر مخالفین دولت بلاروس، وضع تحریم‌های سختگیرانه بیشتر علیه این شرکت‌ها ضربه‌ای علیه شخص رئیس جمهور این کشور محسوب شده که وی را وادار به تغییر در رفتار خود و آزادی زندانیان سیاسی در این کشور خواهد کرد.