شهرخبر

مدیر موفق فوتبال ساحلی جای خود را به میرغفاری داد/ برکناری شهریاری به سبک متکی


مدیر موفق فوتبال ساحلی جای خود را به میرغفاری داد/ برکناری شهریاری به سبک متکی

پریا شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال در شرایطی که در ایران حضور نداشت و راهی توکیو شده بود، از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در اولین تصمیم جدی خود اقدام به انتخاب علی میرغفاری به‌عنوان سرپرست دپارتمان فوتبال ساحلی کرد دپارتمانی که پیش از این پریا شهریاری ریاستش را به عهده داشت.

میرغفاری از داوران فوتبال کشور است که در پست‌های اجرایی او مسئولیت فروش بلیت تماشاگران ایرانی در جام جهانی 2018 روسیه، حضور در کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، عضویت در سازمان تیم‌های ملی و همچنین سرپرستی تیم فوتبال المپیک دیده می‌شود.

این اتفاق در حالی رقم خورده که شهریاری به‌عنوان عضو هیئت اجرایی و ناظر مسابقات فوتبال در المپیک 2020 توکیو راهی ژاپن شده است. یعنی سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی را در شرایطی که راهی سفر بود از کار خود برکنار کرد تا فرد جدیدی را به‌عنوان سرپرست انتخاب کند. مشابه اقدامی که برای منوچهر متکی افتاد و او در شرایطی که در مأموریت به‌عنوان وزیر امور خارجه بود، از سوی محمود احمدی‌نژاد برکنار شد.

شهریاری هشت سال به‌عنوان رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فعالیت کرد که تیم ملی فوتبال ساحلی در زمان ریاست او به قهرمانی بازی‌های ساحلی جهانی 2019 قطر، مقام سومی جام جهانی 2017 باهاما، دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، سه قهرمانی در جام بین قاره‌ای و مقام‌های متعدد قاره‌ای و بین قاره‌ای دست یافت. وی همچنین از سوی فیفا به عنوان برگزارکننده جام جهانی فوتبال ساحلی 2019 پاراگوئه انتخاب شد و هم‌اکنون نیز از سوی فیفا به‌عنوان ناظر بازی‌های المپیک 2020 در توکیو حضور دارد.

وی هم‌اکنون معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال است که به نظر می‌رسد با توجه به نحوه برکناری او از ریاست دپارتمان فوتبال ساحلی توسط سرپرست دبیرکلی، به زودی از این سمت نیز کنار گذاشته شود.

همچنین، پریا شهریاری در انتخابات 10 اسفندماه 1399 فدراسیون فوتبال از سوی کیومرث هاشمی به عنوان نایب رئیس سوم معرفی شده بود و در مجمع انتخاباتی حضور داشت که پیش‌بینی می‌شد در فدراسیون فوتبال به ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم نقش او کمرنگ‌تر شود.

باید دید شرایط فوتبال ساحلی کشور که در زمان ریاست شهریاری اوج گرفت و صاحب لیگی منظم در رده‌های سنی مختلف شد، با ریاست علی میرغفاری چه شرایطی پیدا خواهد کرد. گفتنی است تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی روسیه نیز غایب خواهد بود.

انتهای پیام/