شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#طالبان#افغانستان

طالبان حمله راکتی به ارگ ریاست جمهوری را رد کرد

طالبان

طالبان دست داشتن در حمله راکتی اخیر در کابل و علیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان را رد کرده و گفته در این حملات دخالتی نداشته است.

به گزارش مشرق به نقل از العربی، طالبان هرگونه دخالت در حمله راکتی صبح عید قربان به سمت کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل را رد کرد.

تکذیب طالبان در حمله اخیر کابل از سوی «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه عنوان شده و مجاهد ضمن رد دست داشتن طالبان در حمله اخیر گفته است که نیروهای ما در تعطیلات عید قربان در حالت آماده باش هستند.

ساکنان منطقه سبز کابل صبح امروز صدای دست کم سه انفجار را شنیدند. صداهایی که در نتیجه اصابت راکت به محلی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان بوجود آمده بود.

این حمله راکتی در زمان برگزاری مراسم عید قربان در افغانستان انجام شده است. هنوز از میزان خسارت و یا تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

این حمله در حالی انجام شد که همگان انتظار برقراری آتش بس در عید قربان را در افغانستان داشتند. پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات بین افغانی در دوحه اعلام شده بود که برقراری آتش بس در عید قربان یکی از نتایج این گفتگوها خواهد بود اما پس از پایان مذاکرات اشاره‌ای به آتش بس نشد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

این دومین حمله از این دست در یک ماه اخیر است. در حمله راکتی قبلی در روز ۲۱ نوامبر به مرکز کابل دست‌کم ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند. مسئولیت این حمله را داعش برعهده گرفت.

در زمان حمله، اشرف غنی و شماری از مقام‌ها و شخصیت‌های افغان در ارگ ریاست جمهوری در حال ادای نماز عید قربان بودند.

سال گذشته در حالیکه دولت افغانستان در حال برگزاری جشن صد و یکمین سالگرد استقلال افغانستان بود، ۱۴ موشک به سمت ارگ شلیک شد که یکی از آنها به ارگ ریاست جمهوری افغانستان اصابت کرد و منجر به زخمی شدن شش نفر از اعضای تشریفات شد.

منبع: مهر