شهرخبر

امشب اولین شکست استقلال رقم می‌خورد؟

استقلال هرگز به این تیم نباخته است

با توجه به حضور اندک باشگاه‌ نفت مسجد سلیمان در تاریخ ۲۰ ساله برگزاری مسابقات لیگ برتر در این سطح از رقابتها این تیم مسابقات کمی با استقلال داشته است.

نفت مسجدسلیمان استقلال
خبرورزشی -

خبرورزشی -  حریف هفته بیست و هشتم استقلال از نظر تقابل های رودرو آمار کمی نسبت به دیگر تیم‌های حاضر در جدول رده بندی لیگ برتر با این تیم داشته است. این دو تیم تاکنون ۸ بار به مصاف هم رفته اند که هفت دیدار در رقابت‌های لیگ برتر و یک مسابقه در چارچوب مسابقات جام حذفی بوده است.

در ادامه به مرور این دیدار ها پرداختیم:

اولین دیدار

نخستین بازی تیم های استقلال و نفت مسجد سلیمان به دیدار رفت لیگ برتر چهاردهم در تاریخ پنجشنبه ۱۳ شهریور سال ۹۳ برمی‌گردد. دیداری که استقلال با نتیجه ۲ بر صفر موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد. گلهای استقلال در آن بازی را محمد قاضی در دقیقه ۴۱ و سجاد شهباززاده در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند.

دومین تقابل

دومین دیدار تیم های استقلال و نفت مسجد سلیمان به دیدار برگشت همان فصل (چهاردهم) برمی‌گردد که استقلال بازهم یک بر صفر این تیم را شکست داد. این دیدار در تاریخ پانزدهم اسفند ماه سال ۹۳ برگزار شد و تک گل استقلال را غلامرضا عنایتی در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند.

سومین تقابل در جام حذفی

پس از این دیدار، استقلال و نفت مسجد سلیمان در رقابت های جام حذفی و در تاریخ سه شنبه دهم مهرماه سال ۹۷ به مصاف هم رفتند که استقلال موفق شد با نتیجه یک بر صفر حریف خود را از پیش روی بردارد. این دیدار در چارچوب دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی در استادیوم بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار شد. تک گل این دیدار را روح‌الله باقری به ثمر رساند.

دیدار چهارم

استقلال و نفت مسجد سلیمان برای چهارمین بار در لیگ هجدهم برتر در روز شنبه ۱۴ مهر ماه سال ۹۷ به مصاف هم رفتند که استقلال در آن بازی موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ این تیم را از پیش روی بردارد. الهیار صیادمنش و مهدی قایدی در دقایق یک و۲۹ گلزنان استقلال به این حریف جنوبی بودند. در آن دیدار میلاد زکی پور در دقیقه ۴۰ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. سرمربی استقلال در آن بازی وینفرد شفر بود.

پنجمین دیدار

این دو تیم در دور برگشت مسابقات لیگ برتر هجدهم بار دیگر در تاریخ جمعه ۱۷ اسفند ماه سال ۹۷ مصاف هم رفتند که این بار علی کریمی در دقیقه نهم تک گل برتری استقلال را به ثمر رساند و آبی پوشان دست پر زمین را ترک کردند.

دیدار ششم

نفت و استقلال بار دیگر به تساوی یک بر یک دست یافتند .این بازی در مسجد سلیمان برگزار شد که مهدی قایدی در دقیقه ۱۶ زننده تک گل استقلال بود. آندرا استراماچونی در آن روز هدایت تیم استقلال را در لیگ برتر نوزدهم برعهده داشت. این دیدار در تاریخ یکشنبه ۲۴ شهریور سال ۹۸ برگزار شد.

هفتمین دیدار

بازی برگشت فصل نوزدهم که روز سه شنبه ۲۲ بهمن سال ۹۸ برگزار شد هفتمین رویارویی این دو تیم بود که با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلالی ها به پایان رسید. گلهای استقلال در آن دیدار را ارسلان مطهری در دقیقه ۳۵ و مهدی قایدی در دقیقه ۵۱ به ثمر رساندند.

هشتمین و آخرین دیدار

آخرین دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان به مسابقه دور رفت فصل جاری لیگ برتر برمی‌گردد که در تاریخ دهم بهمن ماه سال ۹۹ در استادیوم بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار شد. در آن دیدار دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش به تساوی یک بر یک دست یافتند که حسین حسینی با گل به خودی در دقیقه ۳۲ تیمش را عقب انداخت ولی وریا غفوری در دقیقه ۷۰ گل تساوی را زد و استقلال با یک امتیاز به تهران برگشت.

نهمین دیدار و حفظ رکورد نباختن

دیدار نهم تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان سه شنبه ۲۹ تیرماه جاری در استادیوم آزادی برگزار می شود. استقلال تاکنون در ۸ بازی گذشته خود مقابل این تیم هرگز شکست نخورده و پنج برد و سه مساوی به اضافه ۱۱ گل زده و تنها ۴ گل خورده با تفاضل گل مثبت ۷ حاصل دیدارهایش در تاریخ فوتبال این باشگاه مقابل نفت مسجد سلیمان بوده است.