شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز عرفه

با دستور دکتر زالی برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه ممنوع شد

با دستور دکتر زالی برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه ممنوع شد

علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران از ممنوعیت برگزاری مراسم آیینی و فرهنگی در روز عرفه خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، روز گذشته بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت ریاست جمهوری تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز به مدت ۶ روز و از روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا یکشنبه ۳ مرداد ماه تعطیل شدند. بنا بر این مصوبه تردد از این استان‌ها ممنوع شده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودروها نیز از مسیر‌ها بازگردانده می‌شوند.

همچنین موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهر‌های قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهر‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اما در ساعات اولیه امروز برخی اخبار مبنی بر برگزاری دعای پر فیض عرفه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فضای باز عنوان شد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در این باره گفت: قطعا برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه مورد تایید نیست و برخلاف مقررات مربوط به مقابله با ویروس منحوس کرونا است. تمامی مراسم‌های آیینی در تهران تعطیل است و همچنین تجمعات فرهنگی و غیرفرهنگی نیز برگزار نخواهند شد.

زالی ادامه داد: پارک‌ها و بوستان‌ها نیز با هماهنگی شهرداری بسته خواهند شد، چراکه شرایط کرونایی تهران آنقدر شدید شده که دولت تصمیم به تعطیلی ۶ روزه گرفته است، در غیر این صورت با همان شرایط قرمز کرونایی و محدودیت هایش مشکل مان حل و فصل می‌شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران