شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#کرونا#تعداد

آمار کرونا در مازندران رکورد زد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از تعداد بستری‌شدگان کرونایی در مازندران، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان‌های این استان به ۱۹۱۵ نفر رسیده است که دو نفر بیشتر از پیک دوم کرونا، ۴۹۹ نفر بیشتر از پیک سوم کرونا و ۲۴۴ نفر بیشتر از پیک چهارم کرونا در مازندران است.

آمار کرونا در مازندران رکورد زد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، موج پنجم کرونا در مازندران امروز با اضافه شدن ۱۳۶ بیمار دیگر به مجموع بستری‌شدگان کرونایی این استان از بیشترین آمار موج دوم کرونا در مازندران نیز عبور کرد و پس از پشت‌سر گذاشتن قله موج‌های سوم و چهارم کرونا، حالا رکورد موج دوم این ویروس در مازندران را نیز شکست.

آمارهای اعلام شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهند که موج پنجم این بیماری در مازندران همچنان با سرعت در حال پیشروی است و با توجه به وضعیت موجود استان احتمالا طی روزهای پیش رو همچنان بر تعداد بستری‌شدگان کرونایی در این استان افزوده خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از تعداد بستری‌شدگان کرونایی در مازندران، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در بیمارستان‌های این استان به ۱۹۱۵ نفر رسیده است که دو نفر بیشتر از پیک دوم کرونا، ۴۹۹ نفر بیشتر از پیک سوم کرونا و ۲۴۴ نفر بیشتر از پیک چهارم کرونا در مازندران است.

بیشترین آمار بستری‌شدگان کرونایی در پیک دوم ۱۹۱۳ نفر بود که ۸ مرداد پارسال رقم خورد. همچنین در پیک سوم کرونا نیز بیشترین آمار بستری‌شدگان این استان ۱۴۱۶ نفر بود که ۲۵ دی پارسال ثبت شد. در موج چهارم کرونا نیز ۲۸ فروردین امسال تعداد بستری‌شدگان کرونایی این استان به ۱۶۴۴ نفر رسید که بیشتری آمار در موج چهارم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین شرایط کرونایی مازندران را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه پیش‌بینی‌های ما درباره احتمال افزایش آمار بیماران در استان محقق شد و با توجه به وضعیت موجود باید منتظر روزهای سختی برای استان باشیم.

دکتر قاسم اویس اظهار کرد: علاوه بر آمار بستری‌شدگان، آمار مراجعات روزانه مازندران نیز بسیار بالاتر از موج‌های قبلی است و به بیش از چهار هزار نفر در روز رسیده است. در چنین شرایطی می‌توان پیش‌بینی کرد که تعداد بستری‌شدگان همچنان روندی افزایشی داشته باشد.

وی افزود: تعداد بستری‌های روزانه در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ۳۴۰ نفر در روز رسیده است و متاسفانه ۱۱ نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در این مراکز جان باختند. افزایش تعداد بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه به ۲۴۲ نفر نیز نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هنوز با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشدیم، اما استمرار این وضعیت می‌تواند ما را در ارائه خدمات به بیماران با مشکل مواجه کند.

به استناد آمارهای رسمی، در مازندران ۴۵۰۰ تخت بیمارستانی متعلق به بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که در حال حاضر نزدیک به دو هزار تخت در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

افزایش سرعت شیوع

سرعت شیوع ویروس هندی کرونا بسیار بیشتر از گونه‌های دیگر آن است و به همین دلیل روند ابتلا به کرونا در مازندران با سرعت بیشتری نسبت به موج‌های قبلی مشاهده می‌شود. این موضوع را رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز تأیید کرد و گفت: تعداد افرادی که نتیجه تست‌ تست سریع کرونای آن‌ها مثبت می‌شود در شهرستان بابل از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد در روزهای اخیر افزایش یافته است که نشان می‌دهد سرعت شیوع و انتقال ویروس در این شهرستان به طور چشمگیری افزایش یافته است.

دکتر فرزاد جلالی افزود: دیروز تعداد بستری‌های روزانه در بابل پس از ماه‌ها به ۱۱۸ نفر در روز رسید که این تعداد امروز –سه‌شنبه- با یک جهش دیگر به ۱۲۳ نفر در ۲۴ ساعت رسید و تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بابل را به ۴۳۴ نفر رساند.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک هفته است که میزان مراجعات بیماران سرپایی به مراکز درمانی شهرستان بابل حدود دو برابر بیشتر شده و به بیش از هزار نفر در روز رسیده است.

در حال حاضر ۱۵ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای آتی با توجه به شرایط موجود کرونایی همچنان بر تعداد شهرستان‌های قرمز مازندران افزوده شود. از سوی دیگر حضور پرتعداد مسافران در مازندران طی ۲۴ ساعت اخیر بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی نگرانی‌های مردم این استان از ادامه‌دار شدن موج پنجم در این استان را بیشتر کرده است.

چرا که تعداد بستری‌شدگان کرونایی استان مازندران در موج‌های دوم، سوم و چهارم کرونا روی اعدادی پایین‌تر از عدد بستری‌شدگان امروز این استان متوقف شد و در روند کاهشی قرار گرفت، اما اکنون با وجود عبور مازندران از آمار سه پیک قبلی، همچنان آمارها با سرعت به سمت بیشتر شدن حرکت می‌کنند که به گفته کارشناسان و مسئولان از احتمال افزایش تعداد مرگ‌های کرونایی در این استان طی روزها و هفته‌های آتی خبر می‌دهد.