شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بغداد

جنبش امل لبنان: انفجار تروریستی بغداد بیانگر هویت جنایتکاران تروریسم تکفیری و حامیان آن است


جنبش امل لبنان: انفجار تروریستی بغداد بیانگر هویت جنایتکاران تروریسم تکفیری و حامیان آن است

جنبش امل لبنان در بیانیه‌ای انفجار تروریستی شهرک صدر در بغداد را محکوم کرد و آن را هدف گیری سیستماتیک کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره، جنبش امل لبنان با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی شهرک صدر بغداد را محکوم و اعلام کرد، با توجه به اینکه این جنایت وحشتناک شهروندان بی‌گناه را در آستانه عید سعید قربان مورد هدف قرار داده ، ادامه روند هدف گیری سیستماتیک کشورهای منطقه است که مردم و منافع این کشورها از طریق تروریسم که به شکل منظم از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود مورد حمله قرار می‌گیرند.

در ادامه بیانیه جنبش امل همچنین آمده است، این جنایت تروریستی بیانگر هویت جنایتکار تروریسم تکفیری و حامیان آن است.

جنبش امل لبنان افزود، این موضوع مستلزم وحدت و هماهنگی بیشتر میان همه گروه‌ها و امت اسلامی برای مقابله با خطرات و طرح‌های توطئه آمیز است و همچنین از سازمانهای حقوق بشر جهانی و همه طرف‌های مربوطه برای صلح در جهان می خواهیم تا اقدام موثری برای پایان دادن به تروریسم تکفیری انجام دهند.

حزب الله لبنان نیز پیش از این ضمن محکوم کردن این انفجار تروریستی اعلام کرد: این اقدام بزدلانه بازگشت به سیاست کشتار و اقدامات جنایتکارانه گروه‌های تروریستی و تکفیری و حامیان بین المللی و منطقه‌ای آنها است و نتیجه‌‌ای به جز ضرر و زیان برای ملت بزرگ عراق ندارد.

حزب الله در این بیانیه وحدت عراقی‌ها و تلاش خستگی ناپذیریشان برای تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران و نابودی آنها را واکنش قاطعانه به این جنایت‌ها و توطئه‌ها دانست.

پیش از این گروه تروریستی داعش مسؤولیت انفجار انتحاری در شهرک صدر واقع در شرق بغداد را که 35 کشته و 60 زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت.

بر اساس گزارش‌ها اکثر قربانیان این انفجار زن و کودک بودند.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسؤول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

الکاظمی امروز، سه‌شنبه بعد از نشست فوق‌العاده در پی انفجار شهرک صدر دستور توزیع مجدد مسؤولیت و اختیارات بخش‌های نیروهای امنیتی در بغداد را صادر کرد.

وی دستور توزیع مجدد مسؤولیت بخش‌های نیروهای امنیتی در بغداد را صادر کرد به شکلی که آمادگی بخش‌ها و توانمندی‌های آنها در مقابله با طرح‌های تروریستی و مجرمانه افزایش یابد. او همچنین دستور ارائه کمک‌های فوری به خانواده‌های قربانیان را داد و کادر بهداشت را برای مداوای مجروحان به حالت آماده باش درآورد.

انتهای پیام/