شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مقامات#عراق#سه شنبه

نماینده پارلمان عراق اعلام کرد؛

بارزترین پرونده های مورد بحث الکاظمی با مقامات آمریکایی

بارزترین پرونده های مورد بحث الکاظمی با مقامات آمریکایی

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز سه شنبه به مهمترین پرونده هایی که الکاظمی در جریان سفر به آمریکا آنرا مورد رایزنی قرار خواهد داد، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، فرات التمیمی عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز سه شنبه به مهمترین پرونده هایی که الکاظمی در جریان سفر به کاخ سفید آنرا مورد رایزنی قرار خواهد داد، پرداخت.

وی افزود: سفر الکاظمی به آمریکا در روزهای آتی مهم است زیرا دولت جدید به ریاست جو بایدن در آمریکا روی کار آمده است و دیدگاه خود را در پرونده عراق دارد. علاوه بر آن این سفر در راستای تکمیل گفتگوی راهبردی عراق و آمریکا انجام می شود.

التمیمی تاکید کرد: امیدواریم که آمریکا به تعهدات خود در قبال عراق عمل کند و با بغداد در پنج پرونده تعامل و همکاری داشته باشد و مشروعیتش را در برابر جهانیان بر باد ندهد.

وی اعلام کرد: جدول خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق و ارزیابی اوضاع امنیتی در راس پرونده هایی است که نخست وزیر عراق در سفر به آمریکا با مقامات کاخ سفید مورد رایزنی قرار خواهد داد.

التمیمی گفت: با توجه به اینکه در هیات اعزامی به آمریکا، فرماندهان عالی رتبه امنیتی هم حضور دارند از این رو تمرکز و توجه زیادی روی این پرونده خواهد بود.