شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تلویزیون#اینستاگرام#ارتباطات

شبکه الکوثر؛ از تهدید و محدودیت تا حذف فیس‌بوک/ هراس از نفوذ تلویزیون ایران در جهان عرب


شبکه الکوثر؛ از تهدید و محدودیت تا حذف فیس‌بوک/ هراس از نفوذ تلویزیون ایران در جهان عرب

رئیس ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه الکوثر از حذف فیس‌بوک این شبکه تلویزیونی و تهدید و اخطارهایی که به اینستاگرام و خود شبکه وارد شده، خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمله و تهدید و حذفِ سایت و دامنه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما اتفاقی عادی است. وقتی شامگاه یکم تیر، پلیس فدرال آمریکا (FBI) در اقدامی غیرمترقبه، امکان دسترسی به وب‌سایت شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی از طریق دامنه دات‌کام (com.) را مسدود کرد.

حالا عوامل خارجی از اخطار و تهدیدِ شبکه، شبکه‌های اجتماعی و دامنه سایتِ، به حذف فیس‌بوک شبکه رسیدند. مهدی صداقت رئیس ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه الکوثر به تسنیم  گفت: فیس‌بوک شبکه الکوثر به طور کامل بسته و از این پلتفرم حذف شد.

صفحه اصلی فیس‌بوک شبکه جهانی الکوثر به نشانی Alkawtharchannel که به اذعان سایت بین المللی ارزیابی شبکه‌های اجتماعی به نام سوشیال بیکرز (social bakers)در بخش رسانه‌های جهانی، دارای رتبه نهم  در کشور عراق بود، به طور کامل  بسته و از پلتفرم فیس‌بوک حذف شد.

صداقت درباره این اخطارها و محدودیت‌ها تأکید کرد: این محدودیت‌ها و اخطارها از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شد؛ صفحه فیس‌بوک ما سه میلیون فالوور داشت، آن‌قدر در عراق این صفحه نفوذ داشت که فقط دو میلیون عراقی آن را دنبال می‌کردند و الباقی از کشورهای دیگر بودند. این اواخر نفوذ ما در لبنان و بحرین هم بیشتر شده بود و بحرینی‌ها جزو بالاترین بازدیدکنندگان صفحات ما بودند. 

وی در خصوص استقبال سعودی‌ها با وجود فیلترینگ، گفت: با وجود فیلتر بودن شبکه الکوثر در دولت سعودی، با فیلترشکن و راه‌های پروکسی به سایت‌های ما راه پیدا می‌کردند. ارتباطات، لایوها و آمارهای ما را می‌دیدند. جالب است بدانید سوشیال اولِ جهان عرب، هنوز فیس‌بوک است. 

رئیس ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل شبکه الکوثر به تهدید این شبکه تلویزیونی اشاره کرد و افزود: چند سال خود شبکه را تهدید کردند و حتی چند سال پیش، یک بار هم شبکه قطع شد؛ این تهدیدها و محدودیت‌ها همه نشان از نفوذِ این شبکه تلویزیونی و صفحات اینترنتی و مجازی‌اش دارد. 

او به طراحی صفحه موازی این فیس‌بوک حذف شده و فعالیت بیشتر صفحه اینستاگرام شبکه الکوثر اشاره کرد و گفت: تقریباً کمتر از یک سال صفحه موازی این صفحه را راه‌اندازی کردیم برای چنین روزهایی که قابل پیش‌بینی بود. ما روی آن مطلب‌مان را گذاشتیم به نام الکوثر تی‌وی که الان 1300 دنبال‌کننده دارد. در اینستاگرام هم شبیه به همین صفحه را داریم که 345 هزار فالوور دارد.  اما نفوذش حتی از فیس‌بوکش بیشتر بود.

صداقت درباره تهدید بسته شدن صفحه اینستاگرام شبکه الکوثر، تأکید کرد: اخطار داده‌اند که ما را از اینستاگرام هم حذف می‌کنند حتی آدرسی از الکوثر می‌گذاریم آن پیام و پست حذف می‌شود. به روش پنجمی رسیده‌ایم و برای اجرایش از کارشناسان بیرون و داخل سازمان دعوت کرده‌ایم، فعلاً هنوز متوجه این راه جدید نشده‌اند؛ قصد داریم صفحه موازی را بالا ببریم که نزدیک به 1500 فالوور دارد. این صفحه در میان شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی بالاترین دنبال‌کننده را دارد. 

چندی پیش هم دامنه وب‌سایت سه شبکه العالم، پرس‌تی‌وی و المسیره توسط پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا توقیف قرار گرفتشده بود. 

انتهای پیام/