شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#افغانستان#طالبان#وزارت خارجه

آمریکا: طالبان به تعهداتش در بیانیه مشترک با سیاسیون افغانستان پایبند باشد


آمریکا: طالبان به تعهداتش در بیانیه مشترک با سیاسیون افغانستان پایبند باشد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از طالبان خواست تا نسبت به تعهداتش در بیانیه مشترک با هیئت سیاسیون افغانستان در دوحه پایبند باشد.

به گزارش دفتر منطقه‎‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن استقبال از نشست 2 روزه هیئت سیاسیون افغان و طالبان در قطر از طالبان خواست نسبت به تعهداتش در بیانیه مشترک با هیئت افغانستان متعهد باشد.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بیانیه مشترک سیاسیون افغان و طالبان نوشت که دو طرف برای تسریع روند مذاکرات برای دستیابی به یک توافق فراگیر سیاسی متعهد شده‌اند.

این بیانیه اظهارداشت که تنها یک توافق سیاسی می‌تواند به بیش از 40 سال بحران در افغانستان پایان دهد.

بر اساس این بیانیه، آمریکا از طالبان می‌خواهد نسبت به تعهداتش در بیانیه مشترک برای حفاظت از زیرساخت‌های افغانستان، حفاظت از غیرنظامیان و همکاری در حمایت‌های بشردوستانه متعهد باشد.

پیش از برخی مقامات آمریکایی از جمله «باب منندز» رئیس روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود که طالبان به تعهداتش بر اساس توافقنامه دوحه پایبند نیست.

وی گفته بود که درباره بقای روند صلح افغانستان بسیار نگران هستم، طالبان بوضوح به تمام تعهداتی که در این توافق داشته پایبند نیست.

از سوی دیگر، مقامات طالبان همواره اعلام کرده‌اند که آمریکا به توافقنامه‌ها پایبند نیست و عملی شدن توافق‌ها توسط آمریکا مشکلات افغانستان را حل خواهد کرد.

پیش از این نیز، «ملا هبت الله» رهبر طالبان تاکید کرده بود که مسئولیت عدم تعهد واشنگتن به توافقنامه ها با آمریکا است.

انتهای پیام/.