شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#فرانسه

تظاهرات هزاران نفری علیه طرح کرونایی ماکرون


تظاهرات هزاران نفری علیه طرح کرونایی ماکرون

هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور علیه طرح ماکرون در اجباری کردن واکسن کرونا و داشتن روادید بهداشتی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد، روز شنبه بیش از 100 هزار تظاهرات کننده در سراسر فرانسه راهپیمایی کردند و برخی از آنها ستاره های زردی را بر تن کرده بودند که شبیه لباس هایی بود که نازی ها در آلمان یهودیان را مجبور به پوشیدن آن کردند.

 

بر اساس این گزارش، برخی از تظاهرات کنندگان نیز پارچه نوشته ها و دست نوشته هایی در دست داشتند که اشاره‌ای به بازداشت یهودیان در اردوگاه مرگ آشوویتز و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی داشته است.

این اقدام معترضان فرانسوی با محکومیت گسترده داخلی روبرو شده است. گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه ضمن محکوم کردن این مقایسه های بی پایه و اساس، بر لزوم ادامه واکسیناسیون تاکید کرده است.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که قرار است از ماه آینده اجرا شود، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

 هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور علیه طرح ماکرون در اجباری کردن واکسن کرونا و داشتن روادید بهداشتی تظاهرات کرده‌اند.

تظاهرات گسترده علاوه بر پاریس در شهرهای مارسی، لیل و لیون و بسیاری از شهرهای کوچکتر نیز برگزار شده است.

تازه ترین نظرسنجی ایپسوس-سوپرا استریا نشان می دهد بیش از 60 درصد مردم فرانسه موافق اجباری شدن واکسن برای کادر بهداشت و درمان هستند.

برخی معترضان با سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتوری" و "مرگ بر پاسپورت بهداشتی"، اعلام کردند که اجباری کردن پاسپورت بهداشتی به معنای تبعیض نژادی است.

انتهای پیام/