شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آزمایش موشکی

جدیدترین آزمایش موشکی روسیه انجام شد

وزارت دفاع روسیه از آزمایش یک فروند موشک بالدار مافوق صوت تسیرکون در شمال این کشور خبر داد.

جدیدترین آزمایش موشکی روسیه انجام شد

 به گزارش منیبان، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای یادآورشد: یک فروند موشک بالدار از نوع تسیرکون از ناو «آدمیرال گورشکوف» در دریای سفید (در شمال روسیه) پرتاب و به هدفی زمینی در ساحل دریای بارنتز اصابت کرد.

این موشک به هدف تعیین شده در فاصله ۳۵۰ کیلومتری اصابت کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که در جریان این پرتاب آزمایشی، مشخصات فنی اعلام شده برای موشک تسیرکون تایید شد. سرعت پرواز موشک پرتاب شده هفت برابر سرعت صوت بود.  

یک مقام صنایع دفاعی روسیه پیش تر اعلام کرده بود که موشک تسیرکون با سرعت هشت برابر سرعت صوت که به قاتل ناوهای هواپیمابر معروف شده برای استفاده آماده شده و مرحله نهایی آزمایش آن در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، مقام صنایع دفاعی روسیه هفته گذشته گفت که در ماه ژوئیه جاری موشک بالدار تسیرکون در مرحله موسوم به آزمایش دولتی که در واقع مرحله نهایی پیش از تحویل به نیروی دریایی است، پرتاب می شود.

وی گفته بود که موشک بالدار جدید از ناو آدمیرال گورشکوف روسیه پرتاب می شود که از نوع «طرح ۲۲۳۵۰» است و همه ناوهای روسی از این نوع به موشک های تسیرکون مجهز خواهند شد.  

 براساس گزارش رسانه های روسی، موشک مافوق صوت تسیرکون با سوخت جامد و رادار گریز، می تواند اهداف را در فاصله حدود ۵۰۰ کیلومتری نابود کند که تا ۸۰۰ کیلومتر نیز می تواند افزایش یابد.

اطلاعات مربوط به تسیرکون که به مراتب قوی تر از موشک های بالدار کالیبر استفاده شده در عملیات علیه گروه های تروریستی ضدسوری بشمار می رود، هنوز انتشار نیافته است.

موشک تسیرکون در حالی برای تحویل به نیروی دریایی روسیه آماده شده است که رویارویی دریایی روسیه و غرب در دریاها بویژه در دریای سیاه وارد مرحله جدید شده است.