شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجتمع#نساجی

تولید گرید رنگی پت در پتروشیمی شهیدتندگویان

تولید گرید رنگی پت در پتروشیمی شهیدتندگویان

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: برای نخستین بار تولید نخ گرید رنگی پت نساجی در پتروشیمی شهید تندگویان آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، امین ملک‌زاده سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: از دوسال گذشته تاکنون متناسب با وضعیت عرضه و تقاضای بازار و با هدف بی نیازی از واردات محصولات و گریدهای خارجی، متنوع سازی سبد تولید محصولات این شرکت پتروشیمی آغاز شده است.

او بیان داشت: با هدف این سیاست کلان برنامه ریزی برای طراحی و تولید تجاری یک محصول جدید به نام نخ گرید رنگی پت نساجی در دستور کار قرار داده شده است و با اعمال تغییرات فنی در خطوط تولیدی پتروشیمی شهید تندگویان به زودی شاهد تولید نخ گرید رنگی پت نساجی خواهیم بود.

ملک‌زاده افزود: شرایط فعلی از نظر فنی امکان و ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن نخ گرید رنگی پت نساجی در پتروشیمی شهید تندگویان وجود دارد و به عبارت دیگر متناسب با کشش بازار و عرضه و تقاضای موجود در صنایع تکمیلی پتروشیمی و نساجی کشور اقدام به تولید و عرضه تجاری این گرید جدید در آینده‌ای نزدیک خواهیم کرد.

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان تولید نخ گرید رنگی پت نساجی را منجر به افزایش سودآوری و حاشیه سود شرکت پتروشیمی شهید تندگویان دانست و ادامه داد: در کنار تامین نیاز داخل و جلوگیری از محصولات مشابه خارجی به ازای هر تن از این محصول جدید بیش از پنج میلیون تومان ارزش افزوده و حاشیه سود اقتصادی نصیب این پتروشیمی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران