شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#بوشهر#فضای مجازی

ویدئو | ماجرای دیده شدن نهنگ در ساحل بوشهر چیست؟

ویدئویی از پرش یک نهنگ در ساحل بوشهر چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درباره آن توضیحاتی داده است.

نهنگ در ساحل بوشهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره انتشار ویدئوی کوتاه پرش نهنگ در حوالی ساحل بوشهر اظهار کرد: این فیلم یک جلوه ویژه تصویری بوده و در واقعیت اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: به لحاظ علمی نهنگ هیچ‌وقت به این نزدیکی نمی‌آید و نهنگ‌هایی که در خلیج فارس هستند، بیشتر از گونه «براید» هستند، که توانایی پرش ندارند. 

قلی‌نژاد افزود: مناطق کم‌عمق ساحلی همانند آنچه در سواحل استان، به ویژه سواحل شمالی شاهد آن هستیم، محل‌های مناسبی برای حضور پستانداران دریایی بزرگ مانند وال نیست و این جانوران در مناطقی که دارای عمق مناسب باشند حضور دارند. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه گفت: مناطق کم‌عمق خلیج فارس در استان بوشهر، محل زیست پستانداران دریایی کوچک‌تر مانند دلفین گوژپشت و پورپویز است.

سعید نوذری رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز از زاویه‌ای دیگر به تحلیل این ویدئو پرداخت و ضمن اشاره به خلاقیت هنرمندانه طراح این ایده، برای جلب توجه جامعه به مسئله مهم محیط زیست و گونه‌های دریایی شایسته حمایت بیان کرد: این فیلم کوتاه تنها یک جلوه ویژه سینمایی است که به راحتی با نرم‌افزارهای ایجاد جلوه‌های ویژه مانند افتر افکت، سینما فوردی، مایا، پریمیر و حتی برخی اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه قابل ساختن است.