شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#لیگ برتر#لیگ برتری

لیگ دسته اول فوتبال کشور؛

تیم نوپایی که ۵ سال مدعی است/ بازماندن از صعود در دقیقه ۹۰

تیم نوپایی که ۵ سال مدعی است/ بازماندن از صعود در دقیقه ۹۰

تیمی که قدمت آن در فوتبال حتی به یک دهه هم نمی‌رسد، در حالی از صعود به لیگ برتر بازماند که تا آخرین دقیقه آخرین هفته شانس لیگ برتری شدن داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای لیگ دسته اول در حالی به پایان رسید که ۳ تیم فجر سپاسی، هوادار و بادران با پیروزی در هفته پایانی ۶۰ امتیازی شده و تنها تفاضل گل بهتر بود که حکم قهرمانی و نایب قهرمانی فجر سپاسی و هوادار را صادر کرد تا این دو تیم مسافر لیگ برتر شده و بادران در آخرین لحظه این مسابقات از صعود به لیگ برتر بازماند.

بادران هم امتیاز با دو تیم صعود کرده کارش را خاتمه داد و با ۱۸ پیروزی، بیشترین تعداد برد را در فصل تازه به پایان رسیده لیگ یک به دست آورد.

بادران تیمی نسبتاً نوپاست که قدمت آن حتی به ۱۰ سال هم نمی‌رسد، اما در همین مدت کم تیمی خوش ساختار، با زیرساخت‌های مناسب نشان داده که چه در لیگ دو و چه در لیگ یک نتایج و آمار خوبی به دست آورده است.

این تیم که در بخش خصوصی قرار دارد، در سال ۹۴ تاسیس شد و با دریافت امتیاز لیگ دو، در این مسابقات حضور یافت و در همان نخستین سال حضورش در لیگ دسته دوم کشور توانست به لیگ دسته یک صعود کند که این اتفاقی خوشایند برای آنها بود.

پای بادران برای اولین بار در فصل ۹۶-۹۵ به لیگ دسته اول باز شد و آنها که دومین فصل فوتبالی خود را تجربه می‌کردند در همان اولین سال حضورشان در لیگ یک هم مدعی صعود شدند و تنها ۵ امتیاز برای صعود کم آوردند. نارنجی پوشان تهرانی در اولین فصل حضور خود در لیگ دسته اول بعد از پارس جنوبی ۶۲ امتیازی، سپیدرود ۶۱ امتیازی (که به لیگ برتر صعود کردند)، گل گهر ۶۰ امتیازی و ملوان ۵۸ امتیازی، با ۵۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفتند.

این تیم در دومین فصل حضور خود در لیگ یک که مصادف با سومین سال فعالیتی اش بود باز هم عملکرد خوبی داشت و در پایان فصل مثل فصل قبلش در جایگاه پنجم قرار گرفت؛ و باز هم تنها ۵ امتیاز تا صعود کم آورد. در فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول، نفت مسجد سلیمان (۶۵)، نساجی (۶۴)، خونه به خونه (۶۴)، فجر سپاسی (۶۱) و بادران (۵۹) اول تا پنجم شدند و در نهایت هم نفت مسجد سلیمان به همراه نساجی به لیگ برتر صعود کردند.

تیم نوپایی که ۵ سال مدعی است/ بازماندن از صعود در دقیقه ۹۰

بادران در فصل ۹۸-۹۷ که سومین سال حضورش در لیگ یک بود، نسبت به دو فصل قبل عملکرد ضعیف‌تری داشت اما در عین حال در حالی فصل را به اتمام رساند که در جایگاه هفتم قرار گرفت.

این تیم فصل گذشته نیز بار دیگر فصل را با قرار گرفتن در جایگاه پنجم به اتمام رساند و توانست ۵۵ امتیاز کسب نماید. در فصل گذشته مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، مس کرمان و خوشه طلایی ساوه اول تا چهارم شدند و بادران پس از آنها در رتبه پنجم قرار گرفت.

بادرانی ها در پنجمین فصل حضور خود در لیگ یک و ششمین سال فعالیت شان بهترین عملکرد را داشتند و تنها با حکم تفاضل گل از صعود به لیگ برتر باز ماندند و این در حالی بود که امتیاز آنها با دو تیم صعود کننده فجر سپاسی و هوادار برابر بود.

تیم نسبتاً نوپایی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کند، تنها نیم دهه در لیگ یک فعالیت داشته که در ۴ فصل از این ۵ فصل مدعی صعود بود و هرگز رتبه آن در جدول دو رقمی نشده است که این نشان از ساختار مناسب این باشگاه دارد.

از بُعد فنی بادران هم بگذریم، آنها در زمینه باشگاه داری هم حرف‌هایی برای گفتن دارند و همین که دیده می‌شود از معدود تیم‌هایی هستند که کمترین میزان حضور در کمیته‌های انضباطی و بدهی را دارند، نشان از ساختار مناسب این باشگاه است.