شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ایران#سینمای ایران

سجاده‌چی: مهم‌ترین اولویت یک دولت کارآمد استانداردسازی قواعد حاکم بر فیلم‌سازی است


سجاده‌چی: مهم‌ترین اولویت یک دولت کارآمد استانداردسازی قواعد حاکم بر فیلم‌سازی است

مهدی سجاده‌چی فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران معتقد است که مهم‌ترین اولویت یک دولت کارآمد استانداردسازی قواعد حاکم بر فیلم‌سازی است.

مهدی‌ سجاده‌چی فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران با اشاره به وضعیت کنونی سینما و مطالبات هنرمندان از دولت آینده به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: سینما در هر شرایط و با مدیریت هر دولت و گرایشی، چیزی جز توجه به استقلال ساختارهای خود و آزادی عمل بیشتر نمی‌خواهد.

 وی افزود: برای تحقق چنین خواسته‌هایی راهی دراز در پیش است. این راه طولانی بدون برنامه‌ریزی و تداوم در اجرای آن بی‌فرجام و بی‌حاصل خواهد بود. طراحی نقشه راه رسیدن به سینمای ایده‌آل با اراده دولت و همکاری بدنه فعال سینما محقق خواهد شد.

نویسنده «پاتال و آرزوهای کوچک» ادامه داد: این همان راه طولانی‌ است؛ اما برای شروع کار پیشنهاد می‌کنم قواعد و اعمال حاکمیت دولت در بخش سینما کاملا شفاف و مدون باشد تا مانع اعمال سلیقه‌ای قواعد شده و از دلزدگی گروهی و سؤاستفاده گروهی دیگر جلوگیری کند.

سجاده‌چی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد:‌ قواعد فیلم‌سازی باید برای همه ماهیتی یکسان و سهل داشته باشد، چنانکه هر شهروندی با مطالعه آن قواعد بتواند موقعیت خود را برای حضور در سینما درک کند. استاندارد کردن قواعد حاکم بر فیلم‌سازی، از نگارش متن تا اکران، اولین قدم و مهم‌ترین اولویت یک دولت کارآمد در بخش سینما خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقصود از استانداردسازی، استانداردی است که می‌تواند در بازه‌های زمانی کوتاه همراه با اعتمادسازی دوطرفه تغییر کند و سازمان دولتی سینما و سینماگران را از این واگرایی مدام، به هم‌گرایی و درک متقابل دائمی نزدیک سازد. 

انتهای پیام/