به گزارش برنا؛ عید قُربان یا عید الأضحی از عیدهای بزرگ مسلمانان در دهم ذی‌حجه است که بنابر روایات اسلامی، در این روز خدا به ابراهیم خلیل فرمان داد تا فرزندش اسماعیل را قربانی کند. او اسماعیل را به قربانگاه برد ولی جبرئیل همراه با «قوچی» نازل شد و ابراهیم آن را به جای اسماعیل قربانی کرد، دربرنامه « سرزمین من » ضمن اشاره به این مناسبت ، سنّت قربانی در روز عید قربان، عبادت سفارش شده در شب و روز عید قربان و فرهنگ و آداب و رسوم مردم کشورهای اسلامی، در این عید بزرگ بیان می شود .

 در بخش « کرونا بیماری قرن » برنامه «سرزمین من » چهارشنبه به نقش خانواده ها در کنترل بیماری کرونا اشاره شده ‌وکارشناسان سلامت و جامعه شناسی به نحوه برخورد و کنترل خانواده ها با این بیماری می پردازند.

در بخش های دیگر برنامه « سرزمین من» که بررسی و بیان مسائل تاریخی و اجتماعی کشورمان اختصاص دارد به قیام مردم مسلمان به رهبری ایت الله کاشانی و بازگشت مصدق به نخست وزیری پرداخته می شود.

همچنین در سالروز عید قربان، « سرزمین من» به توضیح این مناسبت پرداخته و درباره آن با کارشناسان تاریخ اسلام گفت و گو می شود.

برنامه سرزمین من کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۲:۴۵ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.