شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#آل سعود#وزارت

ممانعت از برگزاری حج و سیاسی کردن آن از سوی آل سعود به نفع دشمنان اسلام است


ممانعت از برگزاری حج و سیاسی کردن آن از سوی آل سعود به نفع دشمنان اسلام است

اتحادیه علما و وزارت امور حج و عمره دولت نجات ملی یمن به شدت از اقدام سعودی در ممانعت از برگزاری مناسک حج انتقاد کرد و آنرا در راستای خدمت به دشمان اسلام دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، اتحادیه علما و وزارت  امور حج و عمره دولت نجات ملی یمن، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: تصمیم نظام سعودی در ممانعت مسلمانان از انجام مناسک حج، در تاریخ بی سابقه است.

در این بیانیه آمده است: سیطره بر حرمین و قدس شریف از طریق ایادی سرسپرده، هدف غرب برای تهی کردن آن از محتوا و تعطیلی پیام آسمانی آن در وحدت مسلمانان است. تصمیم نظام سعودی در ممانعت از برگزاری حجم تحریک کننده احساسات میلیون‌ها مسلمان است.

این بیانیه تاکید کرد: ممانعت از برگزاری حج و سیاسی کردن آن از سوی نظام سعودی به نفع دشمنان، و شاهدی بر نقش این رژیم وهابی در خدمت دشمنان مسلمین است.

اتحادیه علمای یمن و وزارت حج و عمره دولت نجات ملی یمن، سکوت کشورها و سازمان‌های اسلامی در قبال ممانعت از برگزاری حج از سوی نظام سعودی به بهانه های واهی را محکوم کردند و خواستار محکومیت جنایات و کشتارهای سعودی علیه حجاج شد.

در این بیانیه مشترک بر وحدت امت اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و آزادسازی مقدسات و در راس آنها حرمین شریفین و مسجد الاقصی تاکید کرد.

این بیانیه از علمای امت اسلامی خواسته که اقدامات موسوم به هیئت گردشگری سعودی که در راستای انحراف و ترویج فحشا حرکت می‌کند را محکوم کنند و مسلمانان به مسئولیت خود در قبال مقدسات اسلامی علیه توطئه های یهودی، سعودی و اماراتی، عمل کنند.

همچنین در این بیانیه مشترک بر لزوم صدور فتوای صریح از سوی علمای امت اسلامی در محکومیت حضور خارجی در سرزمین حرمین شریفین به عنوان خطری برای امت اسلامی تاکید شده است.

یادآور می‌شود که روز گذشته هم عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن از اینکه رژیم سعودی اجازه برگزاری مناسک حج را به مسلمانان نمی‌دهد و آنرا محدود به داخل کرده است، به شدت انتقاد کرد و حاکمان سعودی را خادم رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست و اینکه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. وی مشاهده مسجد الحرام که خالی از حجاج است را اندوه بار توصیف کرده بود.

انتهای پیام/