شهر خبر

مانچینی: این تیم ایتالیا در تاریخ ماندگار خواهد شد


مانچینی: این تیم ایتالیا در تاریخ ماندگار خواهد شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا معتقد است؛ کاری که شاگردانش در یورو ۲۰۲۰ کردند در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روبرتو مانچینی که موفق شد تیم ملی فوتبال ایتالیا را در رقابت‌های یورو 2020 به قهرمانی برساند و اولین قهرمانی آتزوری در این رقابت‌ها را پس از سال 1968 میلادی رقم بزند، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسپورت وان» آلمان گفت: این احساس فوق‌العاده‌ای است و من برای همه ایتالیایی‌ها در سراسر جهان خوشحالم چون ما دست به کار خارق‌العاده‌ای زدیم.

وی افزود: این تیم ایتالیا در کتاب‌های تاریخ ماندگار خواهد شد. من فقط می‌توانم کلاهم را به احترام بازیکنانم از سر بردارم. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و مثل یک فیلم از جلوی من گذشت. ما چیزی آماده نکرده بودیم اما وقتی به رم برگشتیم در خیابان با استقبال بسیاری از سوی مردم روبرو شدیم. فکر می‌کنم مردم در طول تابستان به جشن و پایکوبی ادامه دهند و این فوق‌العاده است.

سرمربی ایتالیا که اولین جام را برای آتزوری پس از قهرمانی این تیم با مارچلو لیپی در جام جهانی 2006 به ارمغان آورد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم می‌تواند مقایسه‌ای بین این دو تورنمنت (یورو 2020 و جام جهانی 2006) وجود داشته باشد، چون شما برای کسب عناوین باید کارهای بزرگی انجام دهید و مطمئناً این بچه‌های ایتالیا این کار را کردند.

مانچینی همچنین با اشاره به ناکامی ایتالیا در راه رسیدن به جام جهانی 2018 با جامپیرو ونتور اظهار داشت: ما کارمان را از سه سال گذشته آغاز کردیم و روحیه این تیمِ عالی را که در یورو 2020 مشخص بود را بهبود بخشیدیم. بازیکنان ما تمام توان‌شان را به کار بستند، به همین خاطر بود که در نهایت موفق به کسب قهرمانی شدند.

وی ادامه داد: وقتی هدایت آتزوری را برعهده گرفتم، بلافاصله فهمیدم که آنها چقدر می‌خواهند آن ناکامی برای رسیدن به جام جهانی را جبران کنند و آماده بودند تا خود را برای کشورشان فدا کنند. ما به بازیکنانی که سه سال پیش در خارج از ایتالیا چندان شناخته شده نبودند، فرصت دادیم و اتفاقاً جواب هم داد.

انتهای پیام/