شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آمریکا#واشنگتن#چین

در ادامه تنش با چین؛

واشنگتن و متحدانش دولت پکن را به حملات سایبری متهم کردند

واشنگتن و متحدانش دولت پکن را به حملات سایبری متهم کردند

آمریکا و جمعی از متحدانش در اقدامی ائتلافی، چین را به ایجاد کارزار جاسوسی سایبری در مقیاس جهانی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا به همراه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا، استرالیا، انگلیس، کانادا، ژاپن و نیوزیلند به طور مشترک چین را به راه اندازی کارزار جاسوسی سایبری متهم کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که این دست اقدامات «تهدید جدی برای امنیت اقتصادی و ملی ما (آمریکا) ایجاد کرده است».

همزمان نیز وزارت دادگستری آمریکا چهار تبعه چینی (سه مقام امنیتی و یک هکر) را به هدف قرار دادن چندین شرکت، دانشگاه و سازمان های دولتی در آمریکا و خارج از این کشور متهم کرد.

«لیو پنگ یو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در همین رابطه، اتهامات مطرح شده علیه پکن را «غیر مسئولانه» قلمداد کرد.

وی گفت: دولت چین و پرسنل مربوطه هرگز در حملات یا سرقت سایبری دخیل نبوده اند.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد: برداشت من این است که دولت چین، مانند دولت روسیه (در قبال مسئله ادعایی آمریکا درباره هکرهای مستقر در خاک روسیه)، خود مشغول به انجام این کار نیست، اما از آنهایی که این کار را انجام می دهند محافظت می کند و شاید حتی به آنها برای انجام این کار کمک نیز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشتر نیز شورای اروپا در بیانیه ای از چین خواسته بود علیه فعالیت های مخرب سایبری که به ادعای آنها از خاک این کشور صورت می گیرد، اقدام کند.

شورای اتحادیه اروپا در ادامه ادعاهایش افزود: اتحادیه اروپا و اعضایش فعالیت های سایبری مخرب و بدخواهانه را که در تضاد با معیارهای رفتاری کشورهای مسئولیت پذیر است به شدت محکوم می کنند. این معیارها توسط اعضای سازمان ملل پذیرفته و تایید شده است. ما از مقامات چینی می خواهیم به این معیارها پایبند باشند و اجازه ندهند که از خاکشان برای فعالیت های سایبری مخرب و بدخواهانه استفاده شود و (در این راستا) اقدامات لازم و مناسب را برای کشف، تحقیق و پیرامون این مسئله انجام دهند.

آمریکا و متحدانش به همراه ناتو و همچنین اتحادیه اروپا چندی پیش نیز در نشست سران گروه هفت که در انگلیس برگزار شد و هچنین در اجلاس سران ناتو در بلژیک اتهاماتی از این دست را علیه دولت چین مطرح کرده بودند که پکن نیز شدیدا این اتهامات را رد و محکوم کرد.