شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

سرکرده معروف داعش دستگیر شد+جزییات

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق روز دوشنبه از دستگیری تروریست داعشی موسوم به «والی بغداد» خبر داد.

سرکرده معروف داعش دستگیر شد+جزییات

به گزارش منیبان، در بیانیه این مرکز امنیتی عراقی آمده است که والی داعش در بغداد با شگردهای منحصر به فرد مبتنی بر اطلاعات دقیق و در تعقیب و گریزی طولانی در سه استان عراق نهایتا به دام نیروهای امنیتی افتاد.

نامی از والی داعش در بیانیه هسته اطلاع رسانی امنیتی دیده نمی شود اما تصریح شده که او بارزترین عضو داعش و در سمت های متعدد این گروه تروریستی به عنوان امیر ولایات داعشی متعدد ( الشامیة – الرقة – البادیة – صلاح الدین – بغداد ) فعالیت کرده است.

وی  همچنین اعتراف کرده که بسیاری از عملیات های داعش تحت فرماندهی وی علیه شهروندان و نظامیان عراقی انجام شده و قصد داشته که حملاتی را نیز در بغداد فرماندهی کند اما با تیزهوشی و درایت نیروهای امنیتی عراق به دام افتاد.

در عملیاتی دیگر، مدیریت رسانه ای الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که نیروهای مدیریت امنیت و انضباط الحشد توانسته دو تخریب چی داعشی واحد تخریب داعش را در شمال بغداد دستگیر کنند. این دو در ده ها عملیات بمب گذاری خودرو و قتل شهروندان و نظامیان عراقی دست داشته اند.

نیروهای نظامی و امنیتی عراق در کنار الحشد الشعبی عملیات های متعددی را در نقاط مختلف این کشور برای شکار عناصر باقیمانده داعش ادامه می دهند.

برخی آمارها از حضور کمتر از ۶ هزار داعشی در هسته های خفته، فعال و نیمه فعال در عراق خبر می دهند.