شهر خبر

مهدی المشاط:

برای مذاکرات جدی صلح پس از رفع محاصره مردم یمن آمادگی داریم

برای مذاکرات جدی صلح پس از رفع محاصره مردم یمن آمادگی داریم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان بر آمادگی برای مذاکرات جدی صلح پس از فراهم شدن شرایط عملی از جمله رفع محاصره مردم یمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر برقراری صلح عادلانه و پایدار و انجام مذاکرات جدی بر اساس رفع محاصره و توقف تجاوز و پایان اشغالگری و بازسازی آثار جنگ تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مهدی المشاط در سخنانی به مناسبت عید قربان پافشاری ائتلاف سعودی بر بکارگیری محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم یمن به عنوان سلاح جنگی را محکوم کرد و آن را جنایت جنگی برشمرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در عین حال بازنگری رفتار متجاوزان در قبال مردم یمن با توجه به متغیرات داخلی، منطقه ای و بین المللی را خواستار شد.

وی همچنین آمادگی یمن برای انجام مذاکرات جدی و صادقانه به محض فراهم شدن شرایط عملی و واقعی و در راس آن رفع محاصره ملت یمن را ابراز کرد.

المشاط با تبریک عید قربان گفت: ظالمان در حق ملت یمن سعی دارند اعیاد، مناسبت ها و شادی کودکان را با فجایع و جنگ و محاصره و ویرانی به اندوه تبدیل کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بخاطر دفاع از ملت و میهن تمجید کرد و پیروزی ها و دستاوردهای آنان را تبریک گفت.

المشاط حمایت روزافزون مالی و تسلیحاتی از عناصر القاعده و داعش و سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایات آنها از جمله اقدام اخیر در اعدام دو اسیر یمنی در البیضا را محکوم کرد.