شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت#بازار نفت

این سیاست بازار نفت را تغییر می‌دهد+جزییات

مدیر ارشد شرکت بزرگ نفتی روسیه موسوم به لوک اویل اعلام کرد سیاست سختگیرانه اتحادیه اروپا در زمینه استفاده از سوخت های کربنی باعث تغییر بازار نفت می شود و بر پتانسیل صادرات روسیه تاثیر می گذارد.

این سیاست بازار نفت را تغییر می‌دهد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری تاس، «لئونید فدون» معاون بخش توسعه راهبردی لوک اویل درمورد اعمال مالیات کربن در اتحادیه اروپا گفت که تولیدکنندگان نفت می توانند آرامش داشته باشند، زیرا مالیات جدید عمدتا بر تولیدکنندگان محصولات متالورژی و کودها تاثیر می گذارد.

وی افزود: اما خبر بد این است که ظرف ۱۰ سال آینده، بازار انرژی اروپایی به شکل کنونی اش شروع به از بین رفتن می کند و این بدان معناست که هدف دستیابی به انتشار صفر گازهای گلخانه ای از خودروها تا سال ۲۰۳۵میلادی و کاهش شدید آلاینده های هواپیماها و کشتی ها به وضعیتی منجر می شود که اروپا دیگر نمی تواند مقادیر کنونی وارداتی نفت، سوخت دیزل و بنزین را وارد کند.

وی تاکید کرد: در واقع شرکت های روسی باید به بازارهای جدید فروش چشم داشته باشند، زیرا درمی یابند که بازار اروپا به تدریج رو به نقصان می گذارد.

براساس اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا «یوروستاد»، روسیه در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲۷ درصد از مجموع نفت مصرفی اروپا را تامین کرد. در سال ۲۰۱۱ این رقم ۳۵ درصد بود.

فدون گفت: از اینرو، روسیه حدود ۱۰ سال برای بازسازی جریان صادرات انرژِ اش زمان نیاز دارد.

وی افزود: در وهله اول، آسیا مطرح است. امروزه آسیا در مسیری متفاوت عمل می کند. در حالی که اروپا مصرف زغال سنگ را کاهش می دهد، در آسیا برعکس مصرف رو به افزایش است.

فدون اضافه کرد که این کشورها شامل اندونزی، پاکستان، هند، ویتنام و مالزی هستند هرچند که چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان درصدد کاهش انتشار دی اکسید کربن است.

فدون یادآوری کرد که در اروپا در سال ۲۰۲۰، یک پنجم از خودروهای فروخته شده با موتور هیبریدی کار می کرد.

وی افزود: این روند ادامه خواهد یافت، زیرا استانداردهای بسیاری سختی در زمینه انتشار معرفی شده است.

براساس این گزارش، سیاست اروپا در جایگزین کردن سوخت های کربنی به افزایش مصرف معادل هیدروژن منتهی خواهد شد.

کمیسیون اروپا دسامبر ۲۰۱۹ از طرح «توافق سبز» رونمایی کرد تا گذاری به زندگی دوستدار محیط زیست در اتحادیه اروپا باشد.

دستیابی به اقتصاد با انتشار صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ برنامه ریزی شده، اما هیچ محاسبات مشخصی درمورد نحوه عمل به آن صورت نگرفته است. یکی از تمهیدات در نظر گرفته شده در چارچوب طرح توافق سبز، وضع عوارض کربن بر واردات کالاهاست.