محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال اظهار داشت: استقلال بازی مهم سال را با برد پشت سر گذاشت هرچند این بازی در نیمه اول از نظر فنی فاقد زیبایی و کیفیت بود. به نظر من دلیل اصلی زیبا نبودن این دربی استرس بازیکنان از باخت بود چون هر تیمی در دربی ببازد با مشکلات اساسی مواجه می شود. در نیمه دوم مربیان به شناخت بهتری از تیم های مقابل رسیدند و آنالیز خوبی داشتند. کاملا مشخص بود که مجیدی و گل محمدی تفکرات هم را می شناسند و چون دربی برای هر دو تیم مهم بود احتیاط می کردند. در نیمه دوم هم هر دو تیم حملات پراکنده ای داشتند اما موقعیت های گلزنی استقلال جدی تر بود و می توانست در همان وقت اضافه بازی را تمام کند اما در مجموع حوادث بازی کمتر بود.

او در ادامه با اشاره به انگیزه بالای بازیکنان استقلال در ضربات پنالتی گفت: هر دو تیم در کل بازی و ضربات پنالتی استرس زیادی داشتند و بازی هم تحت الشعاع این استرس قرار داشت. موفقیت در ضربات پنالتی به انتخاب پنالتی زنندگان، واکنش دروازه بان ها و شرایط روحی و روانی تیم ها بستگی دارد که به نظر من انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان استقلال بیشتر بود و توانست دربی را ببرد. خوشبختانه مجیدی به قولی که به استقلالی ها داد عمل کرد و توانست دربی را ببرد. 

مومنی درباره مشکلات این روزهای استقلال بیان کرد: متاسفانه به نظر می رسد استقلال به بن بست مدیریتی رسیده و هر روز به اختلافات دامن زده می شود. یکسری معایب مدیریتی هست که باید برطرف شود. نگاه باشگاه و اعضای هیات مدیره باید رسیدن به اهداف باشد و رفتار مدیریت هم پدرانه باشد. استقلال به حمایت معنوی و مالی نیاز دارد وگرنه اختلافات و شکاف ها هر روز بیشتر می شود. چیزی تا بازی با الهلال نمانده و هرچه زودتر هم باید قراردادها تمدید شوند.

او با اشاره به دیدار استقلال و نفت مسجد سلیمان گفت: بازیکنان استقلال امروز انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی های خود مقابل محمود فکری دارند چون فکری برخی حرف ها را درباره این بازیکنان زده بود. به نظر من بازیکنان استقلال انگیزه زیادی دارند تا در این بازی به فکری نشان دهند که چطور بهتر بازی می کنند و قطعا این تقابل جذاب ترین تقابل بازی خواهد بود. به نظرم این جدال تقابل یازده نفر با یک نفر است. 4