شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجران

سیاست‌های غرب صدای مهاجران هم در آورد!+جزییات

مهاجران بدون مدرک در ادامه اعتراضات خود علیه دولت فدرال در بروکسل دست به اعتصاب زده اند. آنها می گویند ما برده نیستیم.

سیاست‌های غرب صدای مهاجران هم در آورد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ تارنمای ای یو آبزور نوشت: مهاجران بدون مدرک به عنوان بخشی از اعتصاب غذایی خود از نوشیدن آب خودداری می کنند.

مهاجران در کلیسای باروک و محوطه دانشگاهی در بروکسل تجمع کرده اند. یک مهاجر ۵۳ در مصاحبه با ای یو آبزرور گفت «ما انسان هستیم و نیاز داریم با انسانیت و نه مانند بردگان با ما رفتار شود.»

شماری از مهاجران در اعتراض به وضعیت شان لب های خود را دوخته اند و بسیاری از آنها از ۲۳ ماه مه برای نشان دادن مخالفت خود با دولت فدرال از خوردن غذا خودداری می کنند.

حدود ۴۷۵ نفر از مهاجران بدون مدرک که عمدتا از منطقه شمال آفریقا و جنوب آسیا هستند خواستار مسیری روشن در قبال دستیابی به حق اقامت قانونی هستند. بسیاری از آنها سالها در بلژیک زندگی و کار کرده اند.

یکی از مهاجران از کشور مراکش می گوید حدود ۱۰ سال است که در بلژیک کار می کند. وی درباره رفتارهای  پلیس گفت: ما در معرض بازداشت و خشونت قرار داریم. اعتصابات در دانشگاه و کلیسای بروکسل توجه ۹۰ نفر از نمایندگان چپ گرا و لیبرال پارلمان اروپا را به خود جلب کرده است و آنها از دولت بلژیک می خواهند به این افراد اجازه دهد به جایگاه قانونی دست یابند.

 این گروه از نمایندگان در نامه ای مشترک به  نخست وزیر بلژیک و وزیر امور پناهندگان و مهاجران در این کشور گفتند اعتصاب غذایی این افراد بشدت ضعیف می کند و برخی از آنها در روزهای اخیر اقدام خودکشی کرده اند و لب های خود را به منظور نشان دادن اعتراض بسته اند.

در این نامه آمده است: به عنوان اعضایی از پارلمان اروپا ما از شما می خواهیم درخواست مهاجران را از طریق صدور مجوز اقامت وکار قبول کنید.

به نظر می رسد وزیر امور پناهجویان و مهاجران بلژیک متقاعد نشده است وی به شبکه خبری بی بی سی گفت افراد نمی توانند به بلژیک بیایند و انتظار داشته باشند مجوز قانونی بگیرند.