به گزارش برنا؛ دکتر صالحی امیری در آیین رونمایی از تمبر و نماد کاروان المپیک توکیو و مراسم تجلیل از خادمان ورزش ایران اظهار داشت: این مراسم برای به جای آوردن رسم اخلاقی، انسانی و معرفتی که ریشه در فرهنگ ایران زمین و اعتقادی ما دارد برگزار شد تا نشان دهیم هم خوش استقبال و هم خوش بدرقه هستیم.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: ما نه از شخص بلکه از شخصیت و یک خانواده بزرگ قدرشناسی میکنیم و در این مراسم از ٨ هزار انسان سخت‌کوش، دلسوز، بامعرفت و اخلاق مداری که امکان حضور نداشتند تقدیر و تجلیل می‌شود.

دکتر صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش در تکریم پیشکسوتان ورزش کشور گفت: ورزش ایران بدون پیشکسوتان هویتی ندارد و با نام این عزیزان سبز است. ورزش کشور به وسیله پیشکسوتان صاحب شناسنامه شده که ریشه‌های درخت ایران زمین را شکل داده‌اند.

دکتر سیدرضا صالحی امیری خانواده بزرگ ورزش کشور را در این مراسم یادآور شد و تصریح کرد: ما به نمایندگی از ۵٢ فدراسیون، ٣١ استان، ۴۵٠ شهرستان، ١٣ هزار و هشتصد هیات استانی و شهرستانی و به نمایندگی از قهرمانان و پیشکسوتان که سرمایه‌های گرانقدر ورزش هستند از مجموعه ورزش ایران که پرچم دار این مجموعه کسی جز دکتر سلطانی‌فر نیست تقدیر می کنیم

او ادامه داد: با شناخت بلند مدت که نسبت به شخصیت دکتر سلطانی فر در مناسب مختلف دارم رویکرد استراتژیک به حوزه ورزش، کلان نگری، بلندمدت و راهبردی و هدایت یک دستگاه بزرگ در سطح ملی، است.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه هدایت دستگاه بزرگ، کار پرمشقتی است، گفت: قهرمانان و پیشکسوتان ما می‌دانند اگر به این سکو رسیدند دکتر سلطانی فر سختی‌ها، زحمات و مشقات بسیاری را متحمل شدند و در این جمع فرهیخته فردی که وزیر می‌شود باید بپذیرد که مسئولیت ٨ هزار نفر را برعهده دارد.

او مهم‌ترین وظیفه یک وزیر را وجدان کاری، اخلاق مداری، وفای به عهد، ارج گذاری و قدرشناسی از انسان‌های سخت کوش، همگرایی و ده‌ها وظیفه سنگین دیگر عنوان و تصریح کرد:از دکتر سلطانی‌فر به عنوان فردی که آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و از هر کسی که برای ورزش ایران زمین حتی یک گام برداشته است قدردانی میکنیم و امروز به صورت سمبلیک و به نمایندگی از مردم ایران از دکتر مسعود سلطانی‌فر تقدیر میکنیم.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: خانواده ورزش به صورت معنوی در این جمع حاضر هستند و امیدوارم این سنت حسنه در همه بخش‌ها جاری و ساری و برای نسل‌های آتی درسی آموزنده باشد.