علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط جدیدی که تهران تجربه خواهد کرد و با تعطیلی یکپارچه ادارات، بخش‌های دولتی و خصوصی، اصناف و بانک‌ها از فردا رو به رو خواهیم بود یک هماهنگی اجرایی بین بخش‌های مختلف صورت گرفت.

او با اشاره به اینکه با حضور عوامل ارشد نیروی انتظامی در جلسه هماهنگی لازم برای کنترل مبادی خروج در استان تهران فراهم شد، گفت: اقدامات لازم برای ایجاد ممانعت از خروج ماشین‌های دارای پلاک غیر دولتی و شخصی از استان تهران انجام شد، همچنین با همکاری سایر استاندار‌ها از ورود ماشین‌های با پلاک شخصی از سایر استان‌ها به داخل استان تهران و البرز ممانعت می‌شود. 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط خاص استان تهران از نظر میزان بالای بستری هماهنگی لازم با بخش‌های مختلف درمانی صورت گرفت و قرار شد که کماکان بحث آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ انجام شود.

زالی بیان کرد: براساس بخشنامه و مصوبه‌ای که امروز صورت گرفت، مراکز بهداشتی و درمانی به خصوص مراکز بهداشتی که واکسیناسیون در آن‌ها انجام می‌شود مشمول این تعطیلی نمی‌شوند، بنابراین در روز‌های آینده فرایند واکسیناسیون دچار اختلال نخواهد شد و مراکز واکسیناسیون مانند سابق علیرغم تعطیلی به خدمت رسانی به شهروندان ادامه می‌دهند.

او افزود: مطب ها، مراکز تشخیصی درمانی مانند رادیولوژی، سی تی اسکن و آزمایشگاه با توجه به اینکه مردم به دلایل مختلفی ممکن است به این بخش‌ها مراجعه کنند و بخشی از بخش‌های دولتی در پذیرش بیماران غیر کرونایی با اختلال رو به رو هستند بنابراین این تعطیلی مشمول بخش‌های درمانی از جمله بیمارستان‌های خصوصی، مطب‌ها و مراکز تشحیص درمانی نخواهد شد.

زالی در خصوص بستری‌ها و گنجایش بیمارستان‌ها گفت: متاسفانه امروز برای اولین بار دو رکورد تعجب بر انگیز را ثبت کردیم. تعداد مجموع بستری از ۸ هزار نفر گذشت. بالاترین میزان بستری در استان تهران که مربوط به اواسط سال جاری بود حدود ۷ هزار و ۶۰۰ بیمار بود، امروز از عدد ۸ هزار هم عبور کردیم یعنی در حال حاضر  بیش از ۸ هزار بیمار بستری کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا گفت: برای اولین بار میزان مراجعین سرپایی از عدد ۲۰ هزار نفر عبور کرد هم در بخش مراجعین سرپایی و هم در بخش بستری دو رکوردی که آغاز کرونا تا کنون ثبت نشده بود متاسفانه در استان تهران ثبت شد و این نشان دهنده سرعت بالای بیماری و سرایت پذیری عمده آن است.

زالی در خصوص نظارت‌ها برای اجرای مصوبات گفت: کار گروه مشخصی با محوریت معاونت امنیت نظامی استان تهران مسئولیت پیگیری و تحقق مصوبات استان تهران را خواهند داشت.