شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون اول#رئیس جمهوری#قیمت

صنایع لبنی کشور به رئیس جمهوری نامه نوشتند | شرکت های تولیدی لبنی در معرض ورشکستگی

انجمن صنایع فرآورده های لبنی در نامه ای به رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری، وزرای صمت و جهادکشاورزی و برخی از معاونین وزیر صمت خواستار رفع بلاتکلیفی در قیمت گذاری شیرخام و محصولات لبنی شدند.

لبنیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در متن نامه رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران  به حسن روحانی، اسحاق جهانگیری،  وزرای صمت و جهاد کشاورزی، رییس سازمان حمایت و دبیر ستاد تنظیم بازار آمده است:

پس از گذشت چهارماه از آغاز سال ۱۴۰۰ و مکاتبات مکرر و برگزاری جلسات متعدد و متضرر شدن واحدهای لبنی از عدم تعیین و تکلیف قیمت شیرخام و فرآورده های لبنی، امنیت شغلی و معیشت صدها هزارکارگر با خانواده هایشان به مخاطره افتاده است.

مسئولین محترم با بلاتکلیف نگهداشتن امر قیمت گذاری شرکت های تولیدی لبنی  را به ورشکستگی سوق داده و با بی توجهی به قانون تجارت چه مصیبت ها که بر سر تولیدکنندگان این کشور وارد نیاورده اند. لذا چناچه سریعا قیمت شیرخام و فرآورده های لبنی تصویب و ابلاغ نگردد بالاجبار واحدهای لبنی عضو این انجمن با تعامل کامل با دامداران براساس قانون تجارت رفتار و به صورت توافقی با قیمت مرضی الطرفین اقدام به خرید شیرخام نموده و فرآورده های لبنی خود را براساس دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای تولید داخل به شماره۴۲۷۳۱۱/۱۱ مورخ بیست و پنجم مردادماه سال ۱۳۸۹ قیمت گذاری و عرضه خواهند نمود.

مسئولیت و عواقب این امر مستقیما متوجه مسئولین دولتی است که با وقت کشی و با امروز و فردا کردن، موجبات ضرر و زیان شرکت های تولیدی لبنی را فراهم ساخته اند.

ضمنا شرکت های لبنی عضو این انجمن راسا پاسخگوی صحت و سقم قیمت گذاری و عرضه کالاهای تولید خود براساس دستورالعمل فوق الذکر در قبال سازمان های نظارتی خواهند بود.

این تصمیم طبق مصوبه یک هزار و دهمین جلسه هیات مدیره انجمن مورد بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۰ اتخاذ و در جهت آگهی و اطلاع رسانی ارسال می گردد.