شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#قم#حوزه#خوزستان#استان خوزستان

خسرو پناه: مسئولان خوزستانی مقیم تهران «شورای توسعه خوزستان» را تشکیل دهند


خسرو پناه: مسئولان خوزستانی مقیم تهران «شورای توسعه خوزستان» را تشکیل دهند

حجت‌الاسلام خسروپناه استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه معضلات خوزستان امنیتی نیست بلکه اقتصادی است، راهکارهایی را برای حل مشکلات استان خوزستان پیشنهاد داده است.

به گزارش تسنیم حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن خسروپناه استاد حوزه علمیه قم در یادداشت زیر به ارائه راهکارهایی برای حل معضلات خوزستان پرداخت.

متاسفانه چند سالی است که خوزستان از مشکلات آب و فاضلاب و کشاورزی و بی توجهی برخی از مسئولان رنج می برد.

معضل کنونی شهرهای خوزستان از جمله شادگان نیز در همین پروژه بی اعتنایی معنا می یابد.

باید در گام نخست توجه داشت که معضلات اصلی خوزستان، امنیتی نیست و چاره امنیتی نمی طلبد؛ هر چند جریان ضد انقلاب از این ضعف عامدانه بهره خود را می برد و در این خصوص باید نهادهای امنیتی پیشگیری کنند.

مشکلات اساسی خوزستان فرهنگی هم نیست هر چند تبعات فرهنگی خواهد داشت.

ناکامی‌های خوزستان کاملا اقتصادی اجتماعی است و تنها راهکار اقتصادی و اجتماعی می خواهد.

اما چگونه؟ چند پیشنهاد این مسکین عبارتند از: اولا حاکمیت کشوری به استان خوزستان، توجه ویژه داشته باشند همانگونه که بارها مقام معظم رهبری فرمودند و عنایت داشتند پس حکمرانی خوزستان یعنی سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی برای مردم خوزستان شکل گیرد.

ثانیا قدر مدیران جهادی استان را بدانیم که شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم با کمترین امکانات هستند به ویژه فرماندهی سپاه پاسداران استان خوزستان و گروه های بسیجی و جهادی لکن محتاج مدیریت شبکه‌ای کشوری است .

ثالثا شخصیت های لشکری و کشوری خوزستانی مقیم تهران شورای توسعه خوزستان را تشکیل دهند و نسبت به امور استان بی تفاوت نباشند.

رابعا طرح توسعه و رفع بحرانهای خوزستان تدوین و برای اجرا پیگیری شود خامسا استاندار جوان انقلابی و توانمند و فرا قومیتی برای خوزستان انتخاب گردد تا مدیران ضعیف را برکنار و مدیران قوی و جهادی را جایگزین کند.

سادسا اولویت اول مردم خوزستان، آب است که حیات معیشتی آنها به آب وابسته است پس به سرعت، جلو انتقال آب خوزستان به استانهای دیگر گرفته شود و مردم تنهای خوزستان را دریابند.

سابعا نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان رهبری در نهادهای مختلف استان در هر حال نه تنها در وقت اعتراض مردمی بلکه همواره با مردم شهید پرور خوزستان همراه باشند و مطالبه گری شبکه ای را دنبال کنند.

 ثامنا سازمان بازرسی خوزستان باید با قوت و صلابت در استان خوزستان عمل کند. تاسعا مشکلات مردم را باید با تقوا و اخلاص حل کرد و نباید مشکلات استان را ابزار حسابرسی حزبی و قومیتی یا موقعیتی برای جذب رای مردم گرفت.
«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ»


بنده با اطلاع از وضعیت خوزستان به صراحت عرض می کنم مشکلات این استان مظلوم شهیدپرور قابل حل است؛ اگر وحدت و همدلی و اراده جمعی و روحیه جهادی و مردم داری و ولایتمداری در نیروهای موثر شکل گیرد.

انتهای پیام/