شهر خبر

ابراهیم تهامی در گفت‌وگو با خبرورزشی:

با این دربی حال نکردم؛ پرسپولیس ۸ نفره دفاع می‌کرد/ استقلالی‌ها برای مجیدی بهتر از فکری بازی می‌کنند

ابراهیم تهامی بازیکن اسبق تیم استقلال گفت: برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس احترام قائل هستم اما این دربی یک دربی کسل کننده بود و من با آن حال نکردم با این همه موقعیت‌های استقلال خیلی بیشتر بود.

ابراهیم تهامی
خبرورزشی -

در آستانه شروع هفته بیست و هشتم مسابقات لیگ برتر همچنان بحث درباره دربی جام حذفی و بازی کسل کننده استقلال و پرسپولیس نقل محافل ورزشی است. ابراهیم تهامی‌در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان و همچنین دیدار آخر استقلال مقابل پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی حرف زد.

به نظر شما دربی جام حذفی چطور بود؟

خیلی کسل کننده بود من برای اولین بار بود که از این بازی خوشم نیامد. ولی خدا پیغمبری باید بگویم که موقعیت‌های استقلال خیلی زیادتر از پرسپولیس بود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

استقلال گردش توپ خیلی بیشتری داشت. البته پرسپولیس تیم خیلی بزرگی است ولی من احساس می‌کردم که کمی‌عقب بازی می‌کند. مثلاً در خیلی از مواقع می‌دیدم که آنها شش یا هفت یا حتی با ۸ نفر دفاع می‌کردند. شاید این نظر مربیان محترم باشگاه پرسپولیس بوده اما من معتقدم استقلال مستحق برد بود. این را روی تعصبم نمی‌گویم بلکه از روی منطق بیان می‌کنم.

اما خیلی از پیشکسوتان پرسپولیس می‌گفتند پرسپولیسی‌ها باید بازی را می‌برده و این حق استقلال نبوده است.

من فکر می‌کنم استقلال چهار پنج موقعیت صددرصد گل داشت. البته پرسپولیس هم یک بار به تیر زد و یک موقعیت خطرناک هم داشت و ما منکرش نیستیم اما یک بازی کسل کننده بود.

برخی بر این اعتقاد بودند که چون جام حذفی جام شگفتی هاست استقلال شگفتی آفریده و توانسته پرسپولیس را ببرد؟

- من از این طرز رفتار و از این طرز بیان خوشم نمی‌آید. استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ ایران هستند و وقتی می‌بینم بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی کنار هم بگو و بخند دارند، دوست دارم در طول ۹۰ دقیقه هم احترام یکدیگر را نگه دارند. تماشاگران دو تیم هم باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند. برای همین است که می‌گویم من با این دربی حال نکردم.

چطور؟

شما ببینید وقتی دو تیم بزرگ رئال و بارسا با هم دیدار می‌کنند تماشاگران رئال اعتراضشان را با بلند کردن دستمال سفید ابراز می‌کنند و هواداران بارسا با دست زدن این کار را نشان می‌دهند. این کارها شایسته تماشاگران دو تیم نیست که ارزش برد حریف را زیر سوال ببرند.

بازی با نفت مسجد سلیمان و تیم محمود فکری را چطور پیش بینی می‌کنید؟

کاری با محمود فکری ندارم. به هر حال من و او مربی هستیم.

اما فکری گفته بود تعدادی از بازیکنانش در دوران حضورش در استقلال کم کاری می‌کنند و حالا هم آنها باید با تیم او دیدار داشته باشند؟

او نظرش را گفته و من کاری به این مسائل ندارم. ولی این را می‌گویم که استقلال تیم خوبی است و از وقتی فرهاد مجیدی هدایتش را در دست گرفته بهتر هم بازی می‌کند. استقلالی‌ها به دنبال مساوی در مسابقات نیستند و اینقدر به سرمربی خود علاقه دارند که اگر ۷۰ درصد به خاطر باشگاهشان می‌جنگند تا برنده شوند ۱۰۰% به خاطر مجیدی تلاش می‌کنند. این باعث می‌شود تا از نظر فکری و منطقی استقلالی که در آمادگی قرار دارد و بازی‌های اخیرش را برده، نفت مسجدسلیمان را هم از پیش رو بردارد.

شما به عنوان مشاور عالی باشگاه فولاد منصوب شدید. قرار است چه کمکی به نکونام انجام بدهید؟

نکونام خودش استاد است! به احتمال زیاد من در بحث تیم‌های پایه باشگاه فولاد کمک خواهم کرد. امیدوارم بتوانم قدمی‌هرچند کوچک در راه اعتلای این باشگاه مردمی‌در جهت رشد فوتبال در استان خوزستان بردارم.

بیشتر بخوانید: