شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#انگلیس#فرانسه#کرونا#جدید

کرونا در اروپا|از افزایش چشمگیر مبتلایان در فرانسه تا لغو همه محدودیت‌ها در انگلیس


کرونا در اروپا|از افزایش چشمگیر مبتلایان در فرانسه تا لغو همه محدودیت‌ها در انگلیس

دولت انگلیس با وجود شیوع گسترده ویروس دلتا از امروز (دوشنبه) لغو تقریبا همه محدودیت‌های کرونایی را اعلام کرده و نهادهای بهداشتی در فرانسه هم از افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به این بیماری خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

لغو قانون قرنطینه بعد از ارتباط با بیماران کرونایی برای کارکنان سازمان سلامت ملی انگلیس

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است از آنجا که در سازمان سلامت ملی انگلیس موسوم به NHS مرتبا بحران کمبود کارکنان بیشتر و بیشتر می شود دولت انگلیس قانون مربوط به قرنطینه کارکنان این نهاد مهم بهداشتی در انگلیس بعد از ارتباط با افراد مبتلا به کرونا را لغو می کند. این خبر در بیانیه دولت انگلیس در روز دوشنبه اعلام شده است.

تداوم بحران مالی رستوران ها و هتل ها در آلمان

به دلیل محدودیت های کرونایی رستوران ها و هتل ها در آلمان در ماه می تنها توانستند یک سوم فروش قبل از بحران را ایجاد کنند. با این همه شرایط درماه می کمی بهتر از آوریل بوده است.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 546 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که 222 نفر بیشتر از دوشنبه هفته پیش بوده و به این ترتیب نرخ مبتلایان در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر به 10.3 افزایش پیدا کرد. در این مدت یک نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

لغو همه محدودیت ها در انگلیس

با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان کرونایی در انگلیس این کشور از امروز ( دوشنبه) تقریبا همه قواعد کرونایی را لغو کرده است. به این ترتیب هم استفاده اجباری از ماسک و قواعد فاصله گذاری و همچنین تعداد مشخص افراد در برگزاری تجمعات در این کشور لغو می شود.

پیش بینی بیش از 100 هزار ابتلای روزانه در انگلیس

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس البته بر مسئولیت های شخصی افراد از این پس برای مقابله با کرونا تاکید کرد. البته کارشناسان درباره اجرای طرح لغو محدودیت ها در این کشور هشدار داده و اعلام کرده اند که با وجود نرخ واکسیناسیون بالا شرایط می تواند غیر قابل کنترل شود. در حال حاضر روزانه به صورت میانگین حدود 50 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا می شوند که این تعداد با تعداد مبتلایان در نقطه اوج موج دوم کرونا در انگلیس برابری می کند.

نیل فرگوسن از متخصصین اپیدمیولوژی کالج امپریال لندن این مسئله را غیر قابل اجتناب دانسته که شمار مبتلایان جدید در این کشور به زودی از مرز 100 هزار نفر عبور کند. وی حتی از امکان ضرورت بازگشت مجدد محدودیت ها خبر داده است.

البته بوریس جانسون، می خواهد در هر شرایطی از این مسئله جلوگیری کند. وی مسیر کشور به سمت لغو محدودیت ها را محتاطانه اما غیر قابل برگشت عنوان کرده و از ضعف شدید ارتباط بین موارد ابتلا و مرگ کرونایی خبر داده است.

افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در قرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسوی هم مجددا برای سومین روز پیاپی از بیش از 10 هزار ابتلای روزانه کرونایی خبر دادند. نهادهای بهداشتی این کشور روز یکشنبه از ابتلای 12532 مورد ابتلای جدید به کرونا خبر دادند. تعداد مبتلایان روزانه در روز شنبه 10949 مورد بود و در روز جمعه 10908 مورد ابتلای روزانه به کرونا ثبت شده بود.

شمار افراد واکسینه شده در اروپا از آمریکا پیشی گرفت

شمار افرادی که اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند در اتحادیه اروپا از آمریکا بیشتر شده است. این خبر را کمیسر صنعت اتحادیه اروپا و وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کردند که بر این اساس 55.5 درصد شهروندان اروپایی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند، در حالی که در آمریکا این رقم 55.4 درصد است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در قبرس به خشونت کشیده شد

یک تجمع اعتراضی علیه اقدامات و محدودیت های کرونایی در قبرس به خشونت کشیده شد. معترضان به محل ایستگاه تلویزیونی سیگما در قبرس هجوم بردند و برخی تجهیزات را نابود کردند. معترضان اتومبیل های برخی کارکنان را به آتش کشیدند. در این خشونت ها حداقل 12نیروی پلیس مجروح شدند. 5 معترض هم دستگیر شدند.

جدود 2 هزار معترض به قواعد کرونایی هم به مقابل کاخ ریاست جمهوری رفتند و خواستار استعفای رئیس جمهور شدند.

معترضان به محدودیت های کرونایی و طرح واکسن اجباری اعتراض داشتند.

گسترش شدید ویروس دلتا در مایورکای اسپانیا

به گزارش رسانه های اسپانیایی ویروس دلتا در مایورکا منشاء ابتلای 85 درصد بیماران به کرونا است. نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این جزیره توریستی در اسپانیا روز جمعه به 270 مورد رسید.

افزایش روند مهاجرت شهروندان از شهر به روستا

نتایج یک بررسی نشان می دهد که روند مهاجرت شهروندان آلمانی از مراکز شهرها به حومه و روستاها در حال افزایش است. بر اساس نظر سنجی منتشر شده از طرف انستیتو ایفو که از بین حدود 18 هزار نفر انجام شده است 13 درصد از ساکنان شهرهای بزرگ با بیش از 500 هزار سکنه اعلام کرده اند که قصد دارند در دوازده ماه آینده این شهرها را ترک کنند.

تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در این نظر سنجی ( 46 درصد) هم اعلام کرده اند که همه گیری کرونا بر تصمیمات آن ها تاثیرگذار است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 12,532نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 5 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 48,161نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 25نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,127 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 3نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,867,730نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 111,472نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 5,433,939نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 128,708نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,287,458نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,867نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,100,222 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 81,096نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,752,219نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 91,896نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/