شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#تعطیلات#کرونا
گزارش|

تنفس حداقلی در تهران/ تعطیلات ۶ روزه شامل کدام مشاغل است؟

در حالی که موج پنجم کرونا در کشورمان در حال سپری شدن است قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برای تنفس حداقلی در تهران از تعطیلی ۶ روزه در واپسین روزهای این هفته و آغاز هفته آینده خبر داد.
خبرگزاری میزان - ویروس منحوس کرونا در جهان همچنان در حال تاخت و تاز است و این شرایط در کشور ما نیز همچنان با موجی از بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ خود را نشان می‌دهد.
 
در حالی که موج پنجم کرونا در کشورمان در حال سپری شدن است قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برای تنفس حداقلی در تهران از تعطیلی ۶ روزه در واپسین روزهای این هفته و آغاز هفته آینده خبر داد.
 
امروز با توجه به فرا رسیدن تعطیات ایام عید سعید قربان و شرایط کرونایی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در خصوص جزئیات «تعطیلی همزمان استان‌های تهران و البرز» و اعمال محدودیت‌ها در پایان هفته جاری اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
بر این اساس؛ اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۸تیر شروع و تا ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۴ مرداد ادامه خواهد داشت. خروج خودرو‌های شخصی، با پلاک استان‌های تهران و البرز و ورود خودرو‌های شخصی با پلاک‌های دیگرشهر‌ها به تهران و البرز ممنوع است.

سفر از/ به کلیه شهر‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی سراسرکشور، مطلقاً ممنوع است.
 
تنفس حداقلی در تهران با تعطیلات ۶ روزه/

عوامل نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی، به منظور جلوگیری از تردد خودرو‌ها به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به تشدید کنترل‌ها در مبادی اصلی و فرعی ورودی و خروجی به مقاصد دو استان اقدامات لازم را معمول می‌کنند.

 

همچنین انوشیروان محسنی‌بندپی اظهار داشت: متاسفانه جزو هفت استانی هستیم که در شرایط بستری قرمز قرار داریم و همزمان بیماران سرپایی، بستری، تخت‌های ویژه و فوتی‌ها در حال افزایش هستند که در پیک‌های قبلی چنین شرایط را نداشتیم که این مسئله مدیریت را برای حوزه سلامت دشوار می‌کند.

استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به تعطیلی استان تهران گفت: هیچ مجوز تردد بین‌استانی صادر نمی‌شود و مجوز‌های صادره قبلی هم باطل است.

تنفس حداقلی در تهران با تعطیلات ۶ روزه/

وی عنوان کرد: موضوع نظارت بر اعمال این محدودیت‌ها مهم است تا تنفس حداقلی در تهران ایجاد شود که تحقق این مهم همکاری مردم را می‌طلبد، همچنین نیروی انتظامی در خط مقدم اجرا و اعمال این مصوبه قرار دارد.

 

از سویی فعال بودن بانک‌ها در ایام تعطیلات کرونایی این روزها مورد سؤال بود که بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ از ۲۹ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه همه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های تهران و البرز تعطیل است.

بر این اساس با عنایت به فعالیت سایر شعب بانک‌ها در استان‌های دیگر و برای تسهیل مبادلات مالی مشتریان، سامانه‌های پرداخت بین بانکی نظیر ساتنا و پایا به جز روز جمعه مورخ ۱ مرداد ۱۴۰۰، فعال بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اقدام به انجام تراکنش‌های غیر حضوری کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران نیز با بیان اینکه تعطیلی‌های ۶ روزه کرونایی بصورت یکپارچه است گفت: تردد بین تهران و کرج مجاز است.
 
حمیدرضا گودرزی افزود: از ساعت ۱۸ امروز محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود. همه مجوز‌های خروج از تهران که از قبل صادر شده، باطل است.

 
بازار تهران نیز طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی تعطیل است و در ۶ روز آینده نیز تعطیل خواهد بود.

همچنین معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه نیز اعلام کرد؛ با عنایت به اعلام سخنگوی دولت مبنی بر تعطیلی ادارات تابعه استان‌های تهران و البرز ۲۹ الی ۳ مردادماه و به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا؛ همه واحد‌های ستادی، قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه استان‌های تهران و البرز تا پایان یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

 

از سویی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تامین اسکناس کافی در دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها در روز‌های تعطیل پیش رو، انجام شود، ساعات کاری سامانه‌های ساتنا و پایا و نحوه تمدید ضمانت نامه‌های صادره سامانه سپام ریالی در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
 
تنفس حداقلی در تهران با تعطیلات ۶ روزه/ از تعطیلی بانک‌ها تا منع تردد خودرو‌ها
 
روز‌های سه‌شنبه ۲۹، چهارشنبه ۳۰ و پنجشنبه ۳۱تیرماه، شنبه دوم و یکشنبه سوم مردادماه زمان کاری سامانه ساتنا و تعداد چرخه‌های پردازش پایا، مطابق روز‌های عادی (غیرتعطیل)، خواهد بود.
 
روز‌های چهارشنبه مورخ ۳۰ تیرماه و پنجشنبه ۳۱ تیرماه اجرای چرخه سوم پایا از ساعت ۱۲:۴۵ به ساعت ۱۶:۴۵ موکول می‌شود.
 
انتهای پیام/