شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرفروش#قیمت

اختصاصی گسترش نیوز:

راهنمای خرید هارد SSD + قیمت مدل های پرفروش

به دلیل سرعت کم و آسیب‌پذیری زیاد دیگر زمان هارد دیسک تمام شده و SSD دارد جای آن را می‌گیرد.

فناوری راهنمای خرید هارد SSD + قیمت مدل های پرفروش

چند سالی می‌شود که SSD به بازار آمده ولی خرید آن کار آسانی نیست و نیاز به اطلاعات قبلی دارد. برای تشخیص SSD های خوب معیار های زیادی وجود دارد ولی خیلی‌ها فقط به ظرفیت نگاه می‌کنند در صورتی که  فاکتور‌های زیادی برای یک SSD مناسب وجود دارد. مخصوصا برای SSD که بر عکس هارد دیسک انواع بسیار متنوعی دارد که خیلی با هم تفاوت دارند. برای همین باید پیش از خرید اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کرد.

در ادامه مهم ترین نکات که برای خرید هارد SSD باید بدانید را برای شما آورده ایم. با گسترش نیوز همراه باشید.

ظرفیت حافظه

نخستین و مهم‌ترین موردی که حتما باید در هنگام خرید چک شود ظرفیت حافظه است. SSDها بطور کلی در دو دسته ناقص با ظرفیت هایی همچون ۳۰، ۶۰، ۱۲۰، ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت و همچنین کامل با میزان گنجایش ۳۲، ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ و... گیگابایت طراحی و تولید می‌شوند که بیشتر بر حسب همین میزان ظرفیت نیز نرخ آنها مشخص می‌شود. ولی خرید SSD‌های کمتر از ۱۲۰گیگابایت یا حتی از ۱۲۰ تا ۱۲۸ گیگابایت توصیه نمی‌شود. سازندگان SSD در حجم‌های کم از تراشه‌های کمتری استفاده می‌کنند که با اینکه ارزان تر و به صرفه تر است اما طول عمر کمتری دارند و کارایی آنها هم پایین می‌آید و ضعیف تر عمل می‌کنند.

SSD-INSIDE

با توجه به کارایی و دوام بالاتر، بهتر است SSDهایی با ظرفیت بالاتر از ۱۲۸ گیگابایت، به ویژه در خرید نوع TLC تهیه کنید. همچنین به ظرفیت‌های زیر ۱۲۰ فکر نکنید!

ممکن است که SSD کارت رم جدا نداشته باشد که این یک امتیاز مفی به حساب می‌آید. اگر بودجه شما برای یک درایور SSD با رم جدا جواب می‌دهد آن را تهیه کنید چون SSDهای فاقد حافظه رم در مقایسه با SSDهای مجهز به حافظه رم، بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

طول عمر

یکی از فاکتور‌های قابل توجه برای درایوهای SSD طول عمر (M.T.B.F) آن است. این مقدار بر حسب ساعت است و مقدار زمان تا وقتی که درایو خراب شود را تخمین می‌زند. هرچه این عدد بیشتر باشد، احتمال خرابی کمتر است.

سرعت خواندن اطلاعات

یکی از مهم‌ترین دلیل برای خرید درایو SSD برطرف کردن نیاز شما از خواندن و بارگذاری سریع اطلاعاتتان است که سرعت تراکنش اطلاعاتی آن روز به روز افزایش می‌یابد. معمولاً حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی درایو را اعلام می‌نویسند ولی این اعداد صرفاً رو کاغذ است و لزوماً قابل دست یابی نخواهند بود. اگر از سرعت انتقالی بین ۵۰۰ تا ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار باشد قابل قبول است.

مقاومت

ضد لرزش بودن، انتی شوک بودن، ضد خش بودن و همچنین ضد ضربه بودن می‌تواند در امر تهیه یک کارت حافظه عصر امروزی تحت عنوان SSD بسیار حائز اهمیت باشد. با وجود همه اینها بهتر است درایوی که می‌خرید از کارت گارانتی برخوردار باشد.

اگر از SSD‌های چینی می‌خرید به نوع رابط هم توجه کنید که به کامپیوتر شما بخورد.

برندهای متفرقه را نادیده بگیرید

برندهای متفرقه بی‌شماری با قیمت‌های وسوسه‌کننده در دسترس هستند اما دوام آنها مورد تردید است. از همین رو پیشنهاد می‌شود تنها سراغ برندهای معتبر و باسابقه بروید. همچنین در نظر داشتید باشید ممکن است یک برند قدیمی باشد اما در زمینه SSD تازه کار باشد و متفرقه محسوب شود.

انواع SSD و کدامشان برای کامپیوتر شما مناسب است؟

Serial ATA (SATA)

Delkin-S330-SATA-SSD

رایج‌ترین نوع اس اس دی از نوع ساتا (SATA) است. این درایوها ظاهر و شکل و شمایل درایوهای مکانیکی ۲.۵ اینچی لپ تاپ‌ را دارند و نوع اتصالشان نیز از طریق کابل SATA است. اگر لپ تاپ یا رایانۀ رومیزی شما دارای کانکتور SATA است، به راحتی می‌توانید از این نوع اس اس دی استفاده کنید و با توجه به نرخ معقول و نسبتاً پایین آن‌ها، ارتقای خوب و راضی کننده‌ای را نسبت به درایوهای HDD تجربه نمایید.

SSD Add-in Card (AIC)

SSD-Add-inCard

درایوهای AIC قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری نسبت به انواع دیگر درایوهای اس اس دی دارند. چون که از طریق درگاه PCIe به مادربرد متصل می‌شوند. اس اس دی‌های AIC که معمولاً کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، خطوط PCIe بیشتری نسبت به درایو M.۲ به خود اختصاص می‌دهند و در بیشتر مواقع با بهترین و بالاترین کارت گرافیک‌ها یا کنترلرهای RAID مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، برای استفاده از اس اس دی‌های AIC، باید یک درگاه کامل x۱۶ یا x۴ را به آنها اختصاص دهید.

M.۲ SSD

SSDM.۲

این نوع از SSDها که شکل و شمایلی مشابه با رم کامپیوتر دارند (بسیار کوچک‌تر از رم هستند)، این روزها به یک گزینۀ استاندارد و ایده‌آل برای کاربران تبدیل شده‌اند و علاوه بر لپ تاپ‌های جدید و مدرن، در کامپیوترهای دسکتاپ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که امروزه بیشتر مادربردها از این نوع درایو پشتیبانی می‌کنند و حتی بیش از یک درگاه M.۲ دارند، استفاده از اس اس دی‌های M.۲ بسیار راحت‌تر از گذشته شده و حتی می‌توان آنها را در آرایش RAID نیز به کار گرفت.

U.۲ SSD

SSDU.۲

درایوهای U.۲ در نگاه اول، شبیه به اس اس دی‌‌های SATA به نظر می‌رسند اما نه تنها کانکتور متفاوتی نسبت به آنها دارند، بلکه داده‌ها را از طریق رابط پر سرعت PCIe منتقل می‌کنند. این درایوها همچنین نسبت به درایوهای ساتا نازک‌تر و جمع‌ و جور‌تر هستند. اس اس دی‌های U.۲ معمولاً قیمت، سرعت و ظرفیت بالاتری نسبت به درایوهای M.۲ دارند، به ندرت توسط کاربران عادی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر سرورها از قابلیت‌های آن بهره‌مند می‌شوند.

از رابط SATA  یا PCIe استفاده کنم؟

اس اس دی‌های ۲.۵ اینچی طراحی شده‌اند تا با رابط‌های SATA کار کنند و درایو SATA نیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ و برای به کاراندازی هارد درایوها به وجود آمد. در طرف دیگر، درایوهای M.۲ علاوه بر رابط SATA ، با رابط NVMe نیز کار می‌کنند که به صورت خاص برای بهره گرفتن از ذخیره‌سازهای پرسرعت ابداع شده‌اند. با این حال، در بازار مصرف‌کننده (گیمر و تولید‌کننده محتوا)، اس اس دی‌های M.۲ از NVMe پشتیبانی می‌کنند.

اس اس دی‌های NVMe نسبت به مدل‌های SATA، پهنای باند ۵ برابری دارند و حتی اگر از رابط PCIe نسل چهارم استفاده کنید، این پهنای باند به ۱۰ برابر درایو SATA می‌رسد. این نوع SSD پر سرعت تا همین چند سال پیش با قیمتی گزاف به فروش می‌‌رسید اما هم‌‌اکنون نرخ منطقی‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارند. اگر کارهای روزانه شما با کامپیوتر به نرم افزارهای اداری، وب‌گردی یا حتی گیمینگ محدود می‌شود، اس اس دی‌های NVMe لزوماً تفاوت ملموسی نسبت به درایوهای ارزان‌ قیمت‌تر SATA برای شما ندارند. البته با توجه به روند توسعۀ بازی‌های ویدیویی، استفادۀ بهینه‌تر از درایوهای NVMe قطعاً تا سال‌های آینده رخ خواهد داد. اما در آن طرف میدان، کاربرانی قرار دارند که روزانه با کامپیوتر خود، فایل‌های بسیار حجیم و بزرگ منتقل، یا تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت و حجم بسیار بالا ویرایش و تدوین می‌کنند. این افراد بدون شک به یک اس اس دی NVMe نیاز دارند.

انواع حافظه اس اس دی (برای حرفه‌ای ها)

Single-Level Cell (SLC)

در ابتدا باید به سراغ SLC برویم و از فلش مموری پر سرعت آن نام ببریم که سال‌ها است مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام SLC برداشت می‌شود، این نوع حافظه در هر سلول خود، تنها یک بیت از داده را ذخیره می‌سازد. این حافظه همچنین بسیار سریع و با دوام بسیار بالا است. با این حال، با توجه به مسیری که بحث ذخیرۀ داده در سال‌های اخیر طی کرده، استفاده از SLC به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد و منطقی نیست.

Multi-Layer Cell (MLC)

پس از SLC، حافظۀ MLC برای مدتی مورد استفاده قرار گرفت و از آنجایی که قابلیت گنجایش طلاعات بیشتر را داشت، به گزینۀ محبوب کاربران تبدیل شد. با این حال، MLC نسبت به نوع حافظۀ قبلی، سرعت کمتری را ارائه می‌دهد. امروزه به غیر از یک سری درایوهای بالا رده (برای مصرف کنندگان)، MLC با انواع جدید‌تری از حافظۀ NAND جایگزین شده است.

Triple-Level Cell (TLC)

TLC در بحث سرعت، باز هم نسبت به MLC در ردۀ پایین‌تری قرار می‌گیرد اما امکان ذخیره‌سازی داده‌ها با چگالی و تراکم بیشتر در آنها وجود دارد. TLC بدون یک بافر، آنچنان سریع‌تر از هارد درایوهای مکانیکی نیست. برای رفع این مشکل بیشتر حافظه‌های TLC (مدل‌های جدید‌تر و گران‌قیمت‌تر) از یک نوع فناوری کشینگ (Caching) بهره می‌برند.

Quad-Level Cell (QLC)

درایوهای QLC همانطور که از نامشان پیداست، به صورت کلی درایوهای ارزان‌ قیمت‌تر و پرظرفیت‌تری هستند (به لطف افزایش چگالی). با این حال، حافظه‌های QLC معمولاً دوام و پایداری کمتری دارند و همچنین در زمانی که این درایوها پر می‌شوند، سرعت نوشتن آنها کاهش پیدا می‌کند.

CELLS

سریع‌ترین SSD

ای دیتا به‌تازگی سریع‌ترین SSD M.۲ با فناوری PCIe نسل چهار جهان را معرفی کرد. SSD XPG GAMMIX S۷۰‌ای دیتا به لطف بهره‌مندی از آخرین فناوری PCIe Gen۴x۴ و پشتیبانی از استاندارد NVMe ۱.۴، سرعت خواندن/ نوشتن ترتیبی بی‌نظیری به میزان سرعت ۶۴۰۰/۷۴۰۰ مگابایت در ثانیه ارائه می‌دهد.

بهترین SSD‌های موجود در بازار

ADATA Ultimate SU۶۵۰ ۱۲۰GB SATA III

اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی‌ای دیتا التیمیت SU۶۵۰

قیمت: حدود ۷۰۰هزار تومان با گارانتی ۳ ساله آونگ

1

کارایی و دوام SSDهای سری Ultimate SU۶۵۰‌ای دیتا به عنوان یک گزینه ارزان قیمت قابل قبول است و نباید انتظار یک SSD پرسرعت یا گران نرخ را داشته باشید. این مدل برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با صرف کمترین هزینه از هارد دیسک‌های مکانیکی به حافظه‌های سریع تر فلش مهاجرت کنند. در این درایوها از تراشه‌های حافظه نوع TLC استفاده شده است و با ضخامت تنها ۷ میلی متر، به خوبی در انواع لپ تاپ و مینی پی سی قابل نصب هستند.

 ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت

نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): -

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۲ میلیون ساعت

Western Digital WD Green ۱۲۰GB SATA III

اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی وسترن دیجیتال گرین

قیمت: حدود ۸۰۰هزار تومان با گارانتی معتبر

۲

SSDهای سری WD Green جزء محصولات اقتصادی وسترن دیجیتال است. بنابراین اگر در میان SSDهای ۱۲۰ گیگابایتی ارزان قیمت نوع TLC به دنبال یک انتخاب مقرون به صرفه برای استفاده معمولی هستید که با وجود قیمت نسبتاً کمش هنوز از هارد دیسک‌های HDD سریع‌تر باشد، این محصول گزینه خوبی است.

این محصول نیز جزء SSDهای پرسرعت نیست و در ساخت وسترن گرین از کنترلر Silicon Motion SM۲۲۵۸XT و تراشه‌های حافظه TLC NAND ساخت SanDisk استفاده شده است.

از این نوع سری SSD تعداد قابل توجهی جعلی در بازار موجود است پس حتما از جایی معتبر با کارت گارانتی خریداری شود.

 ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت

نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: -

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): -

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱ میلیون ساعت

LiteON MU۳ PH۶-CE۱۲۰-G ۱۲۰GB SATA III

اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی لایت آن MU۳ PH۶

قیمت: حدود ۷۵۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۳

MU۳ PH۶-CE۱۲۰-G بر پایه کنترلر Phison S۱۱ و از نوع DRAMless است، با این حال کارایی قابل قبولی دارد و از بسیاری از SSDهای هم رده سریع تر است. همچنین LiteON یک سازنده قابل اعتماد است.

در صورتی که با بودجه پایین یک اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی با کارایی خوب می‌خواهید، MU۳ PH۶ گزینه بسیار خوبی است و عملکرد بهتری نسبت به محصولات هم رده خود ارائه می‌کند.

 ظرفیت: ۱۲۰ گیگابایت

نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۴۶۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): -

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱.۵ میلیون ساعت

Western Digital WD Green ۲۴۰GB SATA III

اس اس دی ۲۴۰ گیگابایتی وسترن دیجیتال گرین

قیمت: حدود ۸۷۵ هزار تومان با گارانتی معتبر

۶

اس اس دی وسترن گرین با حجم ۲۴۰ گیگابایت می‌تواند پاسخگوی نیازهای اولیه شما باشد. در ساخت این درایوها از ترکیب مقرون به صرفه کنترلر Silicon Motion SM۲۲۵۸XT با تراشه‌های حافظه TLC NAND ساخت SanDisk استفاده شده است که چندان پرسرعت نیست.

طبیعتاً با این نرخ نباید انتظار سرعت بسیار بالا را داشته باشید، اگر هم از این سرعت راضی نیستید و خواهان کارایی و دوام بیشتری هستید، می‌توانید سراغ WD Blue با قیمت بالاتر بروید.

 ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت

نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: -

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): -

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱ میلیون ساعت

Crucial BX۵۰۰ ۲۴۰GB SATA III

اس اس دی ۲۴۰ گیگابایتی کروشیال بی‌اکس ۵۰۰

قیمت: حدود ۸۷۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۴

Crucial BX۵۰۰ یک گزینه اقتصادی است که با هزینه کم و ظرفیت بالا قابل خریداری است. با این حال هنوز سرعت و کارایی Crucial BX۵۰۰ در استفاده‌های معمول مطلوب است. BX۵۰۰ کروشیال یک اس اس دی قابل اعتماد است، هرچند که جزء سریع ترین‌ها یا بادوام ترین‌ها نیست. با این حال با این بودجه گزینه بهتری یافت نمی‌شود.

در ساخت Crucial BX۵۰۰ از تراشه‌های حافظه چند لایه TLC NAND در ترکیب با کنترلر Silicon Motion SM۲۲۵۸XT استفاده شده است. این مدل می‌تواند گزینه خوبی برای نصب سیستم عامل، برنامه‌ها و بازی‌ها باشد.

ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت

نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): ۸۰ ترابایت

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱.۵ میلیون ساعت

Samsung ۸۷۰ EVO ۲۵۰GB SATA III

اس اس دی ۲۵۰ گیگابایتی سامسونگ ۸۷۰ اوو

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۹

سامسونگ نسخه بهتر و ارتقا یافته‌ای از اس اس دی‌های محبوب ۸۶۰ EVO را به نام ۸۷۰ EVO عرضه کرده است که ارزش خرید بالاتری دارد. ۸۷۰ EVO یک انتخاب طلایی برای آنهایی است که خواهان دوام و اطمینان بالا و البته نهایت سرعت خواندن و نوشتن از اس اس دی‌های SATA هستند.

 سری ۸۷۰ EVO سامسونگ افزون بر سرعت و دوام بالا، دارای قابلیت رمزنگاری سخت افزاری و حافظه کش DDR۴ نیز هست. ۸۷۰ EVO سامسونگ از تراشه‌های حافظه ۱۲۸ لایه TLC ساخت خود این کمپانی و کنترلر اختصاصی MKX بهره می‌برد.

در وجود ۸۷۰ EVO دیگر خرید ۸۶۰ EVO چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است سراغ این مدل جدیدتر و بهتر بروید.

 ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت

 نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC V-NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): ۱۵۰ ترابایت

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱.۵ میلیون ساعت

Western Digital WD Green ۴۸۰GB SATA III

اس اس دی ۴۸۰ گیگابایتی وسترن دیجیتال گرین

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۲

SSD‌های سری WD Green گزینه‌های اقتصادی هستند که از کیفیت ساخت و پایایی خوبی بهره می‌برند. هرچند سرعت زیادی ندارند اما قابل اتکا هستند. در ساخت WD Green از کنترلر Silicon Motion SM۲۲۵۸XT و تراشه‌های حافظه TLC NAND ساخت SanDisk استفاده شده.

اگر خواهان یک SSD با کارایی و دوام قابل قبول هستید که گران هم نباشد، WD Green گزینه خوبی است. با این حال نباید انتظار کارایی یا دوام بالایی را از گزینه‌های اقتصادی داشته باشید.

  ظرفیت: ۴۸۰ گیگابایت

 نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: -

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): -

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱ میلیون ساعت

Samsung ۸۶۰ EVO ۵۰۰GB SATA III

اس اس دی ۵۰۰ گیگابایتی سامسونگ ۸۷۰ اوو

قیمت: حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۷

دوباره سراغ سری Samsung ۸۶۰ EVO رفته‌ایم که پرسرعت، بادوام و مقرون به صرفه است. سامسونگ در سری ۸۶۰ EVO از تراشه‌های TLC V-NAND و کنترلر MJX اختصاصی و دارای ۵۱۲ مگابایت حافظه است که یک ترکیب خیلی خوب با دوام بالا است.

البته باید اشاره کرد خرید ۸۶۰ EVO در شرایطی پیشنهاد می‌شود که امکان نصب SSDهای پرسرعت NVMe PCI-E را نداشته باشید.

  ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت

 نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): ۳۰۰ ترابایت

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱.۵ میلیون ساعت

ADATA XPG SX۸۲۰۰ Pro ۵۱۲GB NVMe

اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی‌ای دیتا ایکس پی جی اس ایکس ۸۲۰۰ پرو

قیمت: حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با گارانتی ۵ ساله آونگ

۸

اگر خواهان کارایی بهتر و دوام بیشتر برای افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها و کار با فایل‌ها هستید، XPG SX۸۲۰۰ Pro گزینه بسیار بهتری نسبت به پیشنهادهای قبلی است. این محصول از کنترلر توانمند Silicon Motion SM۲۲۶۲EN و تراشه‌های حافظه ۶۴ لایه TLC NAND ساخت Micron و حافظه DRAM مجزا بهره می‌برد که یک ترکیب خوب برای دست یابی به سرعت خواندن و نوشتن بالا است.

  ظرفیت: ۵۱۲ گیگابایت

 نوع رابط: M.۲ PCIe Gen ۳ x۴ -NVM Express

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۳، ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۲، ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): ۳۲۰ ترابایت

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۲ میلیون ساعت

 بهترین اس‌اس‌دی با ظرفیت ۱ ترابایت

Samsung ۸۶۰ EVO ۱TB SATA III

اس اس دی ۱ ترابایتی سامسونگ ۸۶۰ اوو

قیمت: حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با گارانتی معتبر

۱۱۱۱

Samsung ۸۶۰ EVO دوباره در لیست ما قرار دارد چرا که جزء معدود گزینه‌های پرسرعت و بادوام موجود است. Samsung ۸۶۰ EVO ترکیبی از تراشه‌های TLC V-NAND و کنترلر MJX اختصاصی سامسونگ با ۵۱۲ مگابایت حافظه کش است. اس اس دی‌های Samsung ۸۶۰ EVO نسبت به گزینه‌های دیگر بسیار بادوام تر هستند.

در نظر داشته باشید خرید ۸۶۰ EVO در صورتی پیشنهاد می‌شود که امکان نصب SSDهای پرسرعت‌تر نوع NVMe PCI-E را نداشته باشید.

 ظرفیت: ۱ ترابایت

 نوع رابط: SATA ۶Gb

 نوع تراشه‌های حافظه: TLC NAND

 سرعت خواندن متوالی: حداکثر ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه

 سرعت نوشتن متوالی: حداکثر ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

 دوام (حجم قابل نوشتن در طول عمر): ۶۰۰ ترابایت

 مناسب برای استفاده در لپ تاپ: بله (در صورت پشتیبانی)

 متوسط زمان خرابی (MTBF): ۱.۵ میلیون ساعت

بهترین SSDها برای بازی و گیمینگ

  1. Addlink S۷۰
  2. WD Black SN۷۵۰ ۱TB
  3. Samsung ۹۷۰ EVO Plus ۵۰۰GB
  4. WD Black SN۸۵۰ ۱TB NVMe SSD
  5. Crucial MX۵۰۰ ۱TB
  6. Crucial P۱ ۱TB NVMe

ssd

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز