شهر خبر

ادامه رسوایی ها در خصوص بدافزار اسرائیلی؛

دولت مجارستان نیز متهم به استفاده از بد افزار جاسوسی «پگاسوس» شد

دولت مجارستان نیز متهم به استفاده از بد افزار جاسوسی «پگاسوس» شد

در ادامه افشاگری ها و رسوایی های به بار آمده در خصوص بدافزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس، دولت راستگرای افراطی مجارستان نیز امروز به استفاده طولانی مدت از این بدافزار علیه مخالفین خود متهم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان اپوزیسیون دولت مجارستان در پارلمان این کشور خواستار رسیدگی به اسنادی شدند که ثابت می کند دولت این کشور از یک بدافزار ساخت رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از روزنامه نگاران، سیاستمداران و تجار منقد دولت استفاده کرده است.

گفته می شود این تحقیقات توسط یک کنسرسیوم رسانه های بین المللی انجام شده که نشان می دهد دولت راستگرای افراطی مجارستان برای مدت طولانی از بدافزار ساخت شرکت «NSO» رژیم صهیونیستی برای جاسوسی گسترده از منتقدان حکومت از جمله ۱۰ نماینده پارلمان، یک سیاستمدار عضو اپوزیسیون دولت و دستکم ۵ روزنامه نگار منتقد استفاده کرده است.

انتشار این گزارش در روز یکشنبه منجر به اقدام سه عضو کمیته امنیت ملی پارلمان مجارستان برای درخواست تشکیل جلسه فوری با آژانس های امنیتی دولتی برای رسیدگی به دست داشتن احتمالی آنها در استفاده از این بدافزار جاسوسی اسرائیل شده است.

بررسی انجام شده از سوی ۱۷ رسانه مختلف از نقش یک نرم افزار جاسوسی ساخته شده توسط یک شرکت صهیونیستی در مجموعه‌ای از حملات هکری موفق و ناموفق علیه دست کم ۳۷ گوشی هوشمند که صاحبان آنها مشاغل رسمی دولتی و خبرنگاری داشته‌اند یا فعال حقوق بشر بوده‌اند؛ پرده برداشت.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست که یکی از رسانه‌های مشارکت کننده در این بررسی است؛ از نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» که ساخت شرکت NSO مستقر در سرزمین‌های اشغالی است، علیه گوشی‌های همراه دو زن که از نزدیکان «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مقتول سعودی بوده‌اند؛ استفاده شده است.

گاردین هم می‌نویسد که حمله هکری با استفاده از نرم افزار جاسوسی این شرکت صهیونیستی از حجم گسترده‌ای برخوردار است و هنوز هم ادامه دارد.