شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

بررسی مجدد پرونده طلاهای ذخیره شده در انگلیس کلید خورد!+جزییات

دیوان عالی انگلیس امروز بار دیگر پرونده طلاهای ذخیره شده ونزوئلا در این کشور و ادعای مالکیت دولت و مخالفان آن را بررسی می‌کند.

بررسی مجدد پرونده طلاهای ذخیره شده در انگلیس کلید خورد!+جزییات

به گزارش منیبان، خبرگزاری رویترز امروز نوشت که دولت انگلیس در اقدامی برای خنثی کردن تلاش کاراکاس برای عودت یک میلیارد دلار ذخایر طلای این کشور در لندن، بار دیگر اعلام کرد که خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را رئیس‌جمهوری این کشور می‌داند.

در جدیدترین دور دعوای حقوقی طرفین برای تعیین تکلیف ۱۵ درصد از ذخایر ارزی ونزوئلا، امروز وکلای نیکلاس مادورو و گوایدو در دیوان عالی انگلیس حضور خواهند یافت. تیم حقوقی بانک مرکزی ونزوئلا گفته که فروش طلای مذکور برای مبارزه با همه‌گیری کرونا و بهبود وضعیت نظام سلامت این کشور صرف خواهد شد.

با وجود درخواست‌های کاراکاس و پس از آنکه لندن گوایدو را رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا خواند، بانک انگلیس از آزادسازی این ذخایر جلوگیری کرده است. تیم گوایدو از دادگاه‌های انگلیسی خواسته تا مشخص کنند کدامیک از طرفین ونزوئلایی صلاحیت نمایندگی از جانب بانک مرکزی و دریافت ذخایر طلا را دارد.

دیوان عالی انگلیس پارسال با صدور حکمی خوآن گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و صاحب این اندوخته معرفی کرده بود. متعاقب این رأی، سروش زایوالا وکیل بانک مرکزی ونزوئلا خواستار تجدیدنظر رأی دادگاه در دیوان دادگستری شد.

بانک انگلیس دومین بانک بزرگ نگهدارنده طلا در جهان پس از فدرال رزرو آمریکا است و حدود ۲۵۰ میلیارد دلار طلا که مالکان آن کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا است در آنجا نگهداری می‌شود.

خوان گوایدو ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی (چهارم بهمن ۹۷) پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی مجدد نیکلاس مادورو، او را غاصب قدرت و خود را رئیس‌جمهوری مشروع ونزوئلا خواند.

انگلیس، آمریکا و چند کشور دیگر گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند اما دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند.