شهر خبر

رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد؛

انتخاب همدان به عنوان مرکز استعداد یابی فوتبال در غرب کشور

انتخاب همدان به عنوان مرکز استعداد یابی فوتبال در غرب کشور

همدان- رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: همدان به عنوان مرکز استعدادیابی غرب کشور انتخاب شده و به زودی تفاهم‌نامه این انتخاب به زودی امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب‌الدین عزیزی خادم روز دوشنبه در آئین مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان همدان اظهار داشت: فدراسیون فوتبال با نگاهی عدالت محور و دانش بنیان و بر اساس ظرفیت‌های موجود، فوتبال را به صورت یکپارچه گسترش می‌دهد.

وی افزود: صعود تیم فوتبال شهرداری همدان به لیگ دسته یک ارزشمند است و حیف است استانی همچون همدان با توجه به نزدیکی به پایتخت تیمی در لیگ دسته یک نداشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استان همدان توانمندی‌های بالایی در حوزه فوتبال دارد، گفت: برادران حیدری در حوزه داوری در جامعه بین المللی موجب افتخار ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان زیرساخت‌های مناسبی در این حوزه دارد، عباس صوفی که برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت فوتبال این استان انتخاب شد، به واسطه شهردار بودن و کسب اکثریت آرا مسؤولیتی بسیار سنگین در پیش دارد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان کلانشهری مهم و تاریخی با ظرفیت بسیار، می‌تواند مرکز استعدادیابی غرب کشور باشد، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی در حوزه فوتبال بانوان و آقایان چهار یا پنج مرکز استعدادیابی در سطح کشور راه اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد: همدان ظرفیت بالایی دارد که با توجه به بعد جمعیتی غرب کشور و نزدیکی به پایتخت، این استان به عنوان مرکز استعدادیابی غرب ایران تعیین شود.

عزیزی خادم با اشاره به اینکه مرکز استعدادیابی جنوب شرق کشور نیز چندی پیش به مرکزیت استان کرمان راه اندازی شد، بیان کرد: با برنامه ریزی جدید برای تیم‌های پایه از نادیده گرفته شدن استعدادها جلوگیری می‌شود و با انتخاب همدان به عنوان مرکز استعدادیابی غرب کشور، استعدادهای این استان و غرب ایران شکوفا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در وضعیتی حساس برای تیم ملی فوتبال کشور قرار داریم، بیان کرد: همانطور که فوتبال آقایان دیده می‌شود، حداکثر توان خود را به کار گرفتیم تا در مسیر توسعه فوتبال بانوان نیز گام برمی داریم.

وی افزود: باید در یک ماه آینده و در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی با اتحاد ملی از لحاظ مادی، معنوی و فضا سازی رسانه‌ای برای صعود به جام جهانی متحد شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه معتقدیم با قدرتمند شدن فوتبال، اعتماد عمومی به فدراسیون بازمی‌گردد و این موضوع باعث هموار شدن رسیدن به اهداف و برنامه‌های فدراسیون می‌شود، گفت: امروز با افتخار در رابطه با توسعه فوتبال و عدالت یکپارچه در همه مناطق کشور سخن می‌گوئیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با صعود تیم شهرداری همدان به لیگ فوتبال دسته یک، فوتبال این استان هم متحول شده و به واسطه آن فوتبال غرب کشور متنفع شود.

عزیزی خادم با اشاره به تغییر نسل گفت: تغییر نسل مدیران را در حوزه‌های مختلف به وفور شاهد هستیم و باید فضا را برای خدمت آن‌ها باز کنیم. توسعه پایدار و متوازن از مهمترین اهداف فدراسیون فوتبال است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد: توسعه فوتبال بانوان از دیگر اهداف مهم ماست و امیدواریم استان‌هایی همچون همدان نیز در این مسیر گام‌های ارزشمندی بردارند.

عزیزی خادم افزود: هر چقدر فوتبال بانوان قدرتمند شود، موضوع فوتبال در خانواده نیز بیش از پیش توسعه می‌یابد.

همدان پایگاه تیم‌های ملی فوتبال

رئیس هیئت فوتبال استان همدان نیز در این نشست گفت: به پیشنهاد رئیس فدراسیون فوتبال، به عنوان پایگاه تیم‌های ملی فوتبال انتخاب شد.

عباس صوفی نیز روز دوشنبه پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان همدان با اشاره به اینکه فوتبال غرب کشور بسیار مظلوم است، اظهار داشت: زیرساخت‌های فوتبالی برخی از شهرستان‌های استان ضعیف است و در دوره‌های گذشته به آن توجه نشده است.

انتخاب همدان به عنوان مرکز استعداد یابی فوتبال در غرب کشور

وی اظهار داشت: غرب کشور با تمام کمبودهای زیرساختی، در حوزه نیروی انسانی و استعدادهای ورزشی، ظرفیت بسیار بالایی دارد.

صوفی با بیان اینکه هیئت فوتبال استان در چهار سال گذشته در همه حوزه‌ها تلاش کرد، گفت: در حوزه مسابقات نظم اجرای برنامه‌ها حفظ شد و بر اساس تقویم با وجود شرایط کرونایی مسابقات منظم برگزار شد.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی همچون سایر نقاط کشور بر عملکرد هیأت فوتبال استان همدان نیز تأثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه به پیشنهاد عزیری خادم همدان به عنوان یکی از پایگاه‌های تیم ملی با مدیریت فدراسیون انتخاب شد، بیان کرد: ورزشگاه شهید مفتح و مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی زیر ساخت‌های خوبی برای میزبانی از تیم‌های ملی دارد.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان عنوان کرد: حضور مربیان رده‌های پایه تیم ملی در همدان می‌تواند موجب توسعه فوتبال استان همدان شود.

صوفی با اشاره به موفقیت‌های فوتبال استان همدان گفت: صعود تیم فوتبال شهرداری همدان به لیگ فوتبال دسته اول فوتبال باشگاه کشور بسیار ارزشمند است که امیدواریم در فصل بعدی نیز با درخشش در مسابقات، به لیگ برتر صعود کند.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان افزود: استان همدان سه داور مطرح بین المللی دارد که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌های فدراسیون و تلاش مجموعه هیئت فوتبال آینده درخشانی را برای فوتبال استان همدان رقم بخورد.