شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیب

گران‌ترین سیب زمینی سرخ شده جهان چگونه تهیه می شود؟

سیب‌زمینی سرخ‌شده نه‌تنها محبوب قلب‌های زیادی است بلکه غذایی اقتصادی و در دسترس نیز هست و البته کمی پرکالری! اما نوع لاکچری آن نیز طرفداران خاص خود را دارد.

گران ترین سیب زمینی سرخ شده دنیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیا تودی، رستوران سرندیپیتی۳ در نیویورک، با عرضه یک سیب‌زمینی سرخ کرده خاص، رکورددار گران‌ترین فرنچ فرایز دنیا شده است.

سرآشپز خلاق این رستوران تمام مواد خاص و گران آشپزی را در تهیه این سیب‌زمینی سرخ شده به کار گرفته و حتی در نهایت آن را نه در یک پاکت مقوایی، بلکه در ظرفی کریستالی سرو می‌کند.

هر پرس از این سیب‌زمینی به قیمت ۲۰۰ دلار، از نوع خاصی از سیب‌زمینی به نام چیپربک تهیه می‌شود که به طور طبیعی پوستی نازک و قند کمتر و نشاسته بیشتری دارند. این سیب‌زمینی‌ها در هنگام سرخ شدن روغن کمتری نسبت به سایر انواع جذب می‌کنند و رنگی سفید و اشتها آور دارند.

این سیب‌زمینی‌ها در انواع خاصی از سرکه انگور فرانسوی خوابانده می‌شوند و سپس سه بار در چربی خالص غاز و در دمای کنترل شده، سرخ می‌شوند. این روغن به دلیل آلدهیدهای کمتر و اسیدهای چرب غیر اشباعش به طور سنتی برای سرخ کردن به کار می‌رود.

بلورهای نمک دریایی گوراند به همراه روغن زیتون بکری که با ترافل‌های تابستانی طعم دار شده، ترکیبی بی‌نظیر از ادویه طعم دهنده را برای این فرنچ فرایز لوکس ایجاد می‌کند. در نهایت روی این پرس سیب‌زمینی نوعی قارچ سفید (ترافل سنسی پکورینو) و پودر طلا پاشیده می‌شود و در کنار یک سس پنیری خاص سرو می‌شود.

در مدت کوتاهی که از انتشار خبر این ابتکار غذایی می‌گذرد، افراد زیادی برای خوردن این سیب‌زمینی گران قیمت، رستوران سرندیپیتی را رزرو کرده‌اند هرچند به نظر می‌رسد همچنان سیب‌زمینی‌ای که در ته دیگ ماکارانی ایرانی سرخ می‌شود خوش‌مزه‌ترین و پرطرفدارترین سیب‌زمینی سرخ شده در دسترس باشد.