شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#سیستان و بلوچستان#کرونا

وضعیت تامین داروهای کرونا در سیستان و بلوچستان

کدخبر: 427327
اقتصاد نیوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی از زمان شروع موج جدید کرونا تاکنون در خصوص تامین دارو با مشکل مواجه نشده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر رضا کیخا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: هم‌اینک در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش‌از ۱۰ هزار ویال رمدسیویر ذخیره داریم و داروی فاویپیراویر نیز به میزان کافی در اکثر داروخانه‌های خصوصی موجود است.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و اعمال محدودیت در واردات برخی از اقلام دارویی با افزایش تولید مشابه داخلی این اقلام بسیاری از مشکلات و کمبودهای دارویی مرتفع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به نحوه دسترسی مردم به قیمت مصوب داروها و داروخانه‌های عرضه کننده اقلام دارویی کمیاب گفت: این امکان از طریق سامانه اینترنتی اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو (http://irc.fda.gov.ir/nfi) و یا نصب اپلیکشین تیتک (TTAC) بر روی گوشی تلفن همراه به سادگی در دسترس تمامی مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه قیمت درج شده بر روی بسته بندی دارو معتبر نیست، تاکید کرد: قیمت درج شده در سامانه کشوری تیتک (TTAC) ملاک است و داروخانه‌ها نیز مکلفند داروها را بر اساس قیمت مصوب سازمان غذا و دارو که در این سامانه ثبت می‌شود عرضه کنند.

کیخا اظهارداشت: شهروندان می‌توانند مشکلات مربوط به قیمت دارو و همچنین موارد کمبود دارویی را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۳۳۳۷۲۰۶۲ گزارش کنند.